امسال بارها هزینه‌ هتلداران افزایش یافته ولی تغییری در نرخ اتاق‌ها بوجود نیامده است، این درحالی است که درآمدها، هزینه‌ تحمیل شده به هتلداران را جبران نمی‌کند. اینگونه است که خبرهایی از افزایش 35 درصدی نرخ اتاق‌ها به گوش می‌رسد.
کد خبر: ۵۳۹۰۴۵
افزایش قیمت هتل‌ها در راه است

افزایش نرخ هتل‌ها موضوع جدیدی نیست چراکه هرچه به پایان سال نزدیک می شویم حوزه گردشگری با خبرهای اینچنینی همراه می‌شود. هتلداران از افزایش نرخ اتاق‌های خود خبر می‌دهند و از بالارفتن هزینه‌ها و عدم همخوانی درآمدها و هزینه‌هایشان گله می‌کنند.

از دیگر سو مسئولان نیز با تکذیب افزایش نرخ هتل‌ها در صدد خوب جلوه دادن امور گردشگری بر می‌آیند و این روال هر سال ادامه پیدا می‌کند و همچنان شاهد افزایش نرخ‌ها چه با اجازه و چه بدون اجازه مسئولان هستیم.

"محمد قانعی" رییس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی با اشاره به مشکلاتی که این روزها هتل‌داران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: «با آنکه طی سال جاری بارها هزینه‌ هتلداران افزایش یافته ولی تغییری در نرخ اتاق‌ها بوجود نیامده این درحالی است که درآمدها، هزینه‌ تحمیل شده به هتلداران را جبران نمی‌کند.»

او با اشاره به آنکه هتلداران مشهد درخواست افزایش نرخ اقامت را به مسئولان امر اعلام کرده‌اند گفت:‌ »از 30 تا 40 درصد افزایش نرخ اتاق‌ها را برای سال جدید در نظر گرفته‌ایم چراکه هزینه‌های هتلداران افزایش بسیار زیادی داشته و فرمولی برای کاهش این هزینه‌ها در نظر گرفته نشده‌است.»

 هرچند ممکن است صحبت‌های هتلداران درخصوص افزایش هزینه‌های جاری درست باشد ولی این افزایش هزینه‌ نه تنها درخصوص هتلداران بلکه درخصوص گردشگران نیز صدق می‌کند. در حال حاضر نیز گردشگری به عنوان کالای لوکس در میان اقشار جامعه شناخته شده‌است و با ادامه افزایش نرخ اقامت گردشگری داخلی با افتی بیش از پیش مواجه خواهد شد.

قانعی درخصوص فشاری که گردشگر داخلی ممکن است به واسطه این افزایش نرخ متحمل شود گفت: «هتل‌داران چاره‌ای جز افزایش نرخ ندارند چراکه هزینه‌ها هر روز افزایش می‌یابد و مسئولان چاره‌ای برای آن انجام نمی‌دهند. اینگونه است که هتلدار ناچار می‌شود با افزایش نرخ اتاق‌های خود تعادلی بین هزینه‌ و درآمدش ایجاد کند.»

دونرخی کردن هتل‌ها مسکوت مانده است

"کریم رسول‌زاده" رییس جامعه هتلداران آذربایجان شرقی نیز در خصوص نرخ‌ اتاق‌ها در سال جدید گفت: «بعد از انجام انتخابات جامعه جدید تصمیمات جدید هتلداران درخصوص نرخ اقامت در سال جدید به مسئولان اعلام خواهد شد. در این میان افزایش نرخ حتمی خواهد بود.»

او با اشاره به آنکه درخصوص قیمتگذاری اتاق‌ها تاکنون پیشنهادات بسیاری از جمله دونرخی کردن هتل‌ها را به مسئولان امر ارائه داده‌اند یادآور شد: «با آنکه بارها نامه‌های متعددی درخصوص دونرخی کردن هتل‌ها به مسئولان ارائه داده‌ایم ولی تاکنون پاسخ روشنی در این خصوص دریافت نکردیم. این درحالی است که مسئولان تا حدودی موافقت خودرا با این طرح اعلام کرده‌اند ولی قطعیت در خصوص این مهم اعلام نشده‌است.»

مسئولان گردشگری بارها مخالف خود با افزایش نرخ هتل‌ها را اعلام کرده‌اند این درحالی است که هتلداران همچنان بر افزایش قیمت اتاق‌های خود پافشاری می‌کنند.

35 درصد افزایش و تعادل بین هزینه‌ها و درآمدها

"سید امیر ناصر طباطبایی" رییس جامعه هتل‌داران یزد نیز با اشاره به افزایش هزینه‌های هتل‌داران طی سال جاری و عدم اختصاص یارانه‌ها و سبد حمایتی دولت به آنها گفت: «جامعه هتل‌داران یزد نامه درخواست افزایش قیمت اتاق‌ها را به مسئولان اعلام کرده‌است ولی تاکنون پاسخی در این خصوص دریافت نکرده‌ایم. این درحالی است که طی سال جاری همواره با افزایش هزینه‌های خود روبه‌رو بوده‌ایم.»

او با تاکید بر آنکه هتلداران یزد از خرداد 90 تاکنون هیچ افزایش نرخی در قیمت اتاق‌ها نداشتند تصریح کرد: «افزایش 35 درصدی در نرخ اتاق‌ها می‌تواند تا حدودی بین درآمد و هزینه‌های هتلداران تعادل بوجود آورد از این رو هتلداران خواستار افزایش نرخ در سال جدید هستند.»

حال باید دید آیا هتلداران همانند سال گذشته و با وجود مخالفت‌های مسئولان گردشگری نرخ اتاق‌های خودرا افزایش خواهند داد یا با پیشنهادات معاونت گردشگری موافقت خواهند کرد.

معصومه دیودار (خبرگزاری میراث فرهنگی)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها