زیست 220 گوزن زرد ایرانی در ارومیه

معاون محیط طبیعی محیط زیست آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 220 گوزن زرد ایرانی در جزیره اشک دریاچه ارومیه زیست می کنند.
کد خبر: ۵۳۸۶۵۷
زیست 220 گوزن زرد ایرانی در ارومیه

حمید رعنا قد با اشاره به ادامه تهدید خطر انقراض این گونه باارزش جانوری اظهارداشت: در حال حاضر همه لوازم و امکانات رفاهی این گونه جانوری در جزیره اشک دریاچه ارومیه برای ادامه حیات فراهم شده است.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی بابت تهیه خوراک و آب مورد نیاز گوزن زرد ایرانی در جزایر دریاچه ارومیه وجود ندارد افزود: در ماه های اخیر آب و علوفه مورد نیاز برای ادامه حیات این گونه جانوری به جزایر منتقل شده است.

رعنا قد از انتقال 68 گوزن زرد ایرانی در طی سالهای اخیر به زادگاه اصلی شان خبر داد و گفت: هم اکنون انتقال این گونه جانوری به زادگاه اصلی اش متوقف شده است.

معاون محیط طبیعی محیط زیست آذربایجان غربی علت عدم انتقال گوزن زرد ایرانی به زادگاهش را سفر گروه تحقیقاتی از سوی سازمان محیط زیست کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: این گروه تحقیقاتی اسفندماه سالجاری با هدف بررسی وضعیت این گونه جانوری و زیستگاه آن به ارومیه سفر و بعد از بررسی نهایی در خصوص انتقال گوزن زرد ایرانی به زادگاهش تصمیم گیری می شود.

رعنا قد یاد آور شد: پارک ملی دریاچه ارومیه شامل 102 جزیره بزرگ و کوچک که مهمترین آنها جزیره کبودان یا قویون داغی به مساحت 3125 هکتار زیستگاه قوچ و میش ارمنی و جزیره اشک به مساحت 2570 هکتار زیستگاه اصلی گوزن زرد ایرانی است.

در سراسر دنیا و به طور کل 2 گونه گوزن زرد وجود دارد : گوزن زرد ایرانی و گوزن زرد اروپایی. گوزن زرد ایرانی گونه خاصی است که فقط در ایران زندگی می کند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها