ساعتی با محمود مشحون رییس فدراسیون بسکتبال

راه تکامل ورزش را اشتباه می رویم

محمود مشحون: سوریه در غرب آسیا شرکت نمی‌کند

نام ملی‌پوشان را نمی‌گویم تا انگیزه‌ها از بین نرود

سه تیم اردن، لبنان و عراق با تمام توان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۵۳۶۵۹۲
نام ملی‌پوشان را نمی‌گویم تا انگیزه‌ها از بین نرود

رییس فدراسیون بسکتبال درخصوص رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا به میزبانی تهران گفت: امیدوارم با همکاری همه اعضای خانواده بسکتبال بتوانیم در برگزاری این مسابقه‌ها موفق باشیم.

 

محمود مشحون در گفت‌وگو با ایسنا درباره رقابت‌های قهرمانی غرب آسیا به میزبانی تهران، اظهار کرد: فدراسیون بسکتبال به دنبال برگزاری رقابت‌های مناسب در منطقه است. مطمئنا نگاه منطقه و آسیا به این میزبانی است و امیدوارم با همکاری همه اعضای خانواده بسکتبال بتوانیم در برگزاری این مسابقه‌ها موفق باشیم. فدراسیون بسکتبال نیز همانند همیشه با تمام توان برای بهترین برنامه‌ریزی‌ها حرکت کرده و می‌خواهد پذیرایی خوبی از مهمانانش داشته باشد.

 

* احتمالا سوریه نمی‌آید، باقی تیم‌ها در هتل المپیک ساکن می‌شوند

رییس فدراسیون بسکتبال درباره تیم‌های شرکت کننده و مکان اسکان آن‌ها به ایسنا گفت: سه تیم اردن، لبنان و عراق هفدهم بهمن وارد تهران می‌شوند و در هتل المپیک ساکن خواهند شد. به احتمال زیاد سوریه در این دوره شرکت نخواهد کرد. مسابقه‌ها از نوزدهم آغاز می‌شود و تیم‌ها برای کسب سهمیه قهرمانی آسیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت. البته ایران با قهرمانی در کاپ آسیا سهمیه گرفته است. تیم ما برای کسب بهترین نتیجه برابر هم‌وطنان مبارزه می‌کند.

وی ادامه داد: سه تیم اردن، لبنان و عراق با تمام توان در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند. تنها دو تیم سهمیه می‌گیرند به همین دلیل رقابت بین آن‌ها نزدیک است. ایران نیز به عنوان میزبان از تمام نفرات خود بهره می‌برد تا در خانه قهرمان شود و نشان دهد هیچ تیمی در منطقه حریف قهرمانان غیور ایران نخواهد شد.

* با صداوسیما همکاری خواهیم داشت

مشحون در پاسخ به این سوال که آیا رقابت‌های غرب آسیا به طور زنده پخش خواهد شد یا نه، تصریح کرد: با سازمان صداوسیما مکاتباتی داشتیم و پیگیر هستیم. مطمئنا صداوسیما نیز با فدراسیون بسکتبال همکاری خواهد کرد تا این رقابت‌ها که به میزبانی ایران برگزار می‌شود به بهترین شکل پوشش داده شود. مطمئنا پخش زنده رقابت‌ها اهمیت بالایی دارد و برای بسکتبال مفید است و فدراسیون بسکتبال نیز پیگیر این مهم است.

رییس کنفدراسیون بسکتبال غرب آسیا درخصوص سرمایه‌گذاری‌ اسپانسرها در این رقابت‌ها نیز گفت: تمام اسپانسرهای فدراسیون همان‌هایی هستند که در سالن آزادی دیده می‌شوند. دیگر هیچ اسپانسری نداریم. فکر هم نمی‌کنم آن‌ها برای این رقابت‌ها هزینه دیگری پرداخت کنند اما تاکید می‌کنم فدراسیون بسکتبال نیز به دنبال این مسائل نیست. در هر حال بر کسی پوشیده نیست که به حمایت نیاز داریم. اگر اسپانسری از ما حمایت کرد که خوب است در غیر این صورت با داشته‌های خود کارمان را پیش خواهیم برد.

مشحون با بیان این مطلب که وزارتخانه همیشه از ما حمایت می‌کند بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان همیشه حامی بسکتبال بوده و هست. دکتر عباسی همیشه از بسکتبال حمایت کرده و برای این رقابت‌ها نیز از او خواسته‌ایم تا گوشه چشمی به ما داشته باشند. توکل بر خدا داریم و با تمام توان برای نام ایران بهترین میزبانی را انجام خواهیم داد.

* نام ملی‌پوشان را نمی‌گویم تا انگیزه‌ها از بین نرود

رییس فدراسیون بسکتبال در پاسخ به این سوال که چه زمانی نفرات تیم ملی معرفی خواهند شد، به ایسنا گفت: نفرات تیم ملی را سرمربی انتخاب کرده است اما اگر معرفی کنیم انگیزه بازیکنان در لیگ کم می‌شود. با به پایان رسیدن مرحله مقدماتی لیگ نفرات معرفی خواهند شد و به اردو می‌آیند. نمی‌خواهیم در جریان رقابت‌ها افکار بازیکنان خراب شود. چند ملی‌پوش که مشخص هستند اما دیگر بازیکنان پنجشنبه معرفی می‌شوند. در کنار ترکیب کامل تیم ملی قرار است چند ملی‌پوش جوان هم در اردو باشند تا تمرین کنند. 15 یا 16 نفر به اردو دعوت خواهند شد که در بین آنها جوانان خوب لیگ نیز حضور خواهند داشت. جوان‌هایی که در لیگ رشد کرده‌اند و این روزها واقعا در زمین می‌درخشند. این موضوع هم به طور کامل کیفیت لیگ را نشان می‌دهد.

* تورنمنت بین‌المللی برای شلاق خوردن نوجوانان است

مشحون در پایان درباره تورنمنت بین‌المللی سراب نیز گفت: این تورنمنت با حضور دو تیم از گرجستان و آذربایجان برگزار می‌شود تا نوجوانان ایران بتوانند خودشان را محک بزنند. این دو کشور می‌توانند هر تیمی که می‌خواهند به ایران اعزام کنند. هرچه قوی‌تر بیایند بهتر است. نوجوانان ما باید شلاق بخورند تا رشد کنند. این تورنمنت نیز فرصت خوبی است تا این ملی‌پوشان بتوانند به میدان بروند و تجربه به دست بیاورند. سال آینده قهرمانی آسیا در این رده را پیش رو داریم که میزبان هستیم و باید برای حضوری قدرتمند در آن آماده شویم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها