برکنار شده‌ها در مجمع دوشنبه حضور نخواهند داشت

افشارزاده: 750 میلیون بودجه گرفتیم

این همه از پهلوانی‌های تختی می‌گوییم

افشارزاده:‌ قدری هم به آن عمل کنیم

چرا هیچ کدام به این حرف‌ها عمل نمی‌کنیم؟ چرا فلان مربی و فلان ورزشکار در زمین مسابقه بی اخلاقی می‌کنند؟ علت این مساله چیست؟
کد خبر: ۵۳۵۶۰۴
افشارزاده:‌ قدری هم به آن عمل کنیم

بهرام افشارزاده در چهل و پنجمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در سخنانی متفاوت بسیاری از بی‌اخلاقی‌های ورزش را به باد انتقاد گرفت و از همه اهالی ورزش خواست تا به جای حرف زدن از خصوصیت‌های جهان پهلوان تختی به منش و روش او عمل کنند.

چهل و پنجمین مراسم سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی امروز (یکشنبه) در ابن بابویه با سخنرانی طولانی داریوش ارجمند آغاز شد. او در سخنان خود به ریشه‌های اخلاق پهلوانی اشاره کرد و در ادامه ویژگی‌های اخلاق و پهلوانی و خصوصیت‌های جهان پهلوان تختی را تفسیر نمود.

پس از او محمودی به عنوان یکی از دست اندرکاران ورزش پهلوانی با لحنی عامیانه به ویژگی‌های شخصیتی جهان پهلوان تختی پرداخت. اما پس از این دو سخنران، نوبت به دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران رسید تا با جملاتی از جلال آل احمد سخنان خود را آغاز کند.

بهرام افشارزاده با لحنی متفاوت، گفت: در مورد ویژگی‌های پهلوانی و اخلاق جهان پهلوان تختی دوستان سخن گفتند، اما نکته‌ای که من می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که چرا ما این همه در مورد مسایل اخلاقی حرف می‌زنیم، ولی در عمل شاهد بی‌اخلاقی‌های روز افزون در ورزش هستیم. چرا هیچ کدام به این حرف‌ها عمل نمی‌کنیم؟ چرا فلان مربی و فلان ورزشکار در زمین مسابقه بی اخلاقی می‌کنند؟ علت این مساله چیست؟ چه شده که با یک مدال جهانی المپیک خودمان را گم می‌کنیم؟ چرا ما به این همه مسایلی که در مورد اخلاق پهلوانی است عمل نمی‌کنیم.

افشارزاده در ادامه با اشاره به لیگ کشتی کشور و برخی اتفاق‌های ناگواری که در این ورزش افتاده ، گفت: چرا باید در ورزشی که جهان پهلوان تختی در آن بوده شاهد چنین چیزهایی باشیم؟ آیا یک باخت یا یک برد ارزش چنین رفتارهایی را دارد؟ من روی سخنم به همه ورزشکاران و مربیان است. ما باید از جهان پهلوان تختی درس بگیریم، نه این که در عمل هیچ کاری را انجام ندهیم. اکنون برای مدال‌های جهانی و المپیک جهان پهلوان تختی اینجا جمع نشده‌ایم، بلکه برای خصوصیات اخلاقی او گرد هم آمده‌ایم. من یادم است وقتی در فینال المپیک طلا نمی‌گرفت، در گوشه‌ای می‌نشست و گریه می‌کرد، اما هیچ گاه شاهد نبودیم که به خاطر این شکست به داور یا پیشکسوتان بی‌احترامی کند. اکنون چه شده که به خاطر مسایل ناچیز چنین اتفاقاتی را در ورزش می‌بینیم. آیا پول ارزش این مساله را دارد که این همه بی‌اخلاقی در ورزش باشد؟

وی در پایان با تاکید بر این که به جای حرف زدن در مورد مسایل اخلاقی باید عمل کنیم، ادامه داد: صحبت کردن در مورد جهان پهلوان تختی و ویژگی های او، خوب است، اما امیدوارم که حداقل قدری به این حرف‌ها عمل کنیم. وضعیتی که اکنون در برخی از رشته‌های ورزشی شاهد آن هستیم، بسیار ناگوار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها