فرماندار شهرستان مرزی جلفا گفت: سفر اتباع ایرانی به جمهوری خودمختار نخجوان که با استفاده از گذرنامه محلی و ملی و از طریق مرز پل چوبی جلفا انجام می‌شد، از این پس نیاز به روادید دارد.
کد خبر: ۵۳۵۲۸۱
الزامی شدن روادید برای مسافران نخجوان

به گزارش روابط عمومی فرمانداری جلفا، مختار سیفی گفت: این تصمیم در پی اقدام مجلس جمهوری آذربایجان در لغو یک طرفه یادداشت تفاهم موجود بین ایران و آذربایجان درباره ایجاد تسهیلات در تردد اتباع دو کشور ساکن در مناطق مرزی انجام شده است.

وی افزود: مقامات جمهوری آذربایجان از سه ماه قبل طی نامه‌ای مراتب را به مقامات ایران اعلام کرده بودند و این تصمیم ناگهانی نیست.

فرماندار جلفا با بیان اینکه رابطه ملت ایران با مردم مسلمان جمهوری آذربایجان یک رابطه دیرینه و ناگسستنی و بر اساس مشترکات دینی و فرهنگی است، تشریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل مسالمت‌آمیز با همسایگان به خصوص کشورهای اسلامی به این تصمیم مجلس ملی آذربایجان عکس‌العملی نشان نداده و همچنان مرزهای خود را به روی اتباع آذری باز نگه می‌دارد.

سیفی ادامه داد: هم اکنون جمع کثیری از اتباع مسلمان جمهوری نخجوان برای امرارمعاش و انجام درمان‌های پزشکی روزانه به ایران سفر می‌کنند و مشکل خاصی وجود ندارد.

وی اظهار کرد: به دنبال قطع ارتباط زمینی جمهوری نخجوان - باکو (مرکز آذربایجان) طی تفاهم‌نامه‌ای اهالی این جمهوری از طریق خاک جمهوری اسلامی ایران و محور مرزی جلفا – اصلاندوز با استفاده از خودروهای شخصی به باکو تردد می‌کنند.

شهرستان جلفا با 54 هزار نفر جمعیت در فاصله 146 کیلومتری تبریز مرکز آذربایجان‌شرقی واقع شده و از طریق رودخانه مرزی ارس با جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان مرز آبی مشترک دارد. (ایسنا).

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها