حرکات آنها زشت و ناشایست بود

نوذری: از شکست کرمی خوشحال شدند

آیا پولادگر خودش تصمیم می گیرد؟

سایه های حواشی آروبا بر سر تکواندو ایران

تغییرات در راس کادر فنی تیم ملی قبل از مسابقات جهانی مکزیک ریسک بزرگی است و قطعا دوباره حواشی گریبان تکواندوی ایران را می‌گیرد.
کد خبر: ۵۳۴۴۱۶
سایه های حواشی آروبا بر سر تکواندو ایرانفارس نوشت / تیم ملی تکواندوی ایران پس از حضور در شانزدهمین دوره مسابقات جام جهانی 2012 آروبا که به طور رسمی از جمعه سوم آذر ماه به میزبانی جزایر سانتاکروز کشور آروبا ( آمریکای جنوبی) برگزار شد، با کسب عنوان نایب قهرمانی این رقابت‌ها به کار خود پایان داد.
این دوره از رقابت‌ها با حضور 116 تکواندوکار در قالب 13 تیم در بخش مردان برگزار شد و پس از سه روز رقابت، تکواندوکاران کره‌ای‌ با شکست حریفان خود عنوان قهرمانی را از آن خود کردند. تیم ملی ایران با شکست تیم‌های دومینیکن، روسیه و آمریکا سکوی دوم را کسب کرد. تیم‌های اسپانیا و چین نیز به طور مشترک در جایگاه سوم این دوره از رقابت‌ها قرار گرفتند. تیم ملی تکواندوی ایران در این دوره از رقابت‌ها با ترکیب یوسف کرمی، علیرضا نصرآزادانی، بهزاد ایلخانی، مهران عسگری، وحید عیسی بیگلو، روح الله طالبی، مسعودحجی زواره، فرزاد عبدالهی و جلال خدامی وارد شیاپ چانگ با قوانین جدید شد. این در حالی است که دوره قبل مسابقات به صورت انفرادی برگزار می‌شد، اما در این دوره از رقابت‌ها مسابقات به صورت گروهی برگزار شد و در پایان امتیاز‌ها نشان می‌دادند که کدام یک از تیم‌ها با کسب بیشترین امتیاز عنوان قهرمانی را از آن خود می‌کند.
 
حالا تقریبا با گذشت یک هفته از پایان مسابقات جام جهانی موضوع تغییرات در کادر فنی تیم ملی به گوش می‌رسد و حتی برخی از کارشناسان معتقدند با توجه به اینکه مسابقات جهانی تکواندو از 25 تا سی‌ام تیر‌ماه سال 92 به میزبانی شهر کوئیلا مکزیک برگزار خواهد شد قطعا تیم ملی برای کسب موفقیت در مسابقات جهانی نیاز به خانه تکانی در راس کادر فنی دارد. تا با امروز(یک‌شنبه) به هیچ عنوان تغییرات در کادر فنی از سوی مسئولان فدراسیون مطرح نشده است. البته با زمان باقی مانده تا مسابقات جهانی مکزیک اصلا صلاح نیست که مسئولان فدراسیون دست به تغییرات در بدنه کادر فنی بزنند.
 
 به هر حال کسب عنوان نایب قهرمانی در مسابقات جام جهانی آن هم در غیاب محمدباقری معتمد و فرزاد عبدالهی و مسعود حجی زواره به دلیل مصدومیت را نباید نادیده بگیرم. هر چند که تیم ملی ایران برای نشان دادن توانایی‌های خود دوره گذشته با شکست کره‌جنوبی به همه دنیا نشان داد که یک سر و گردن از تمام کشور‌های دنیا بالاتر است، اما نباید فراموش کنیم که کره‌جنوبی مهد تکواندوی دنیاست. پس قطعا نباید انتظار داشته باشیم که تیم ملی همیشه باید مقابل چشم‌ بادامی‌ها عرض اندام کند و عنوان قهرمانی را در حضور آنها کسب کند.
با این حساب این طور به نظر می‌رسد که تغییرات در کادر فنی تیم ملی در زمان فعلی کار اصلا پسندیده‌ای نیست و مسئولان فدراسیون باید به کادرفنی فعلی فرصت حضور در مسابقات جهانی را نیز بدهند.
 
اینکه کسب عنوان نایب قهرمانی جهان در مسابقات جام جهانی 2012 آروبا به زعم برخی کارشناسان چندان برای تیم قهرمان دوره قبل جالب نبوده است درست و ما نیز از این معقوله دفاع می‌کنیم، اما تغییرات احتمالی در رأس کادر فنی تیم ملی ریسک بزرگی است.
 
بیژن مقانلو، سید نعمت خلیفه و رحیم صالحی از بهترین‌های تکواندوی ایران هستند و این موضوع بر کسی پوشیده نیست، اما در وضعیت فعلی انتخاب یکی از این گزینه‌ها به عنوان سرمربی تیم ملی اصلا به صلاح تکواندوی ایران نیست. به هر حال هر چند مسئولان فدراسیون موضوع قطع همکاری با فریبرز عسگری را تایید نکرده‌اند، اما اگر این موضوع صحت داشته باشد دوباره موضوع رفتن مهماندوست و حواشی گریبان تکواندوی ایران را می‌گیرد.
 
در واقع مسئولان فدراسیون با توجه به اینکه قبل از آغاز مسابقات المپیک لندن به کادرفنی فعلی اعتماد کردند و سکان هدایت تیم ملی را به فریبرز عسگری واگذار کردند در این مقطع نیز باید همچنان به وی اعتماد کنند. اعتماد کردن به فریبرز عسگری که تجربه سرمربیگری تیم ملی را نداشت ریسک بزرگی بود، اما با گذشت یک سال از این موضوع قطعا وی تجربیات زیادی را کسب کرده و از لحاظ فنی و روحی و روانی با ملی پوشان بیشتر آشنا شده است.
 
حضور گزینه جدید برای هدایت تیم ملی در این برهه از زمان به نظر منطقی نیست به هر حال هر کدام از این گزینه‌ها که مطرح هستند بخواهند هدایت تیم ملی را برعهده بگیرند زمان زیادی می‌برد تا همه کادر فنی و ملی پوشان یک‌دل شوند. به هر حال تجربه را تجربه کردن خطاست.
 
در پایان اینکه آیا افرادی که با رفتار‌های غیر حرفه‌ای خود باعث رنجش بهترین سرمربی دنیا شدند و مسیر رفتن از دنیای تکواندو را به وی نشان دادند و تکواندو را مدت‌ها اسیر حاشیه کردند این بار اجاز می‌دهند تا رئیس فدراسیون برای به آرامش رساندن تکواندو این بار خودش تصمیم بگیرد؟
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها