رییس پلیس راهور ناجا خبر داد

حذف جرایم روز اول زوج و فرد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به کاهش 14 درصدی تلفات در جاده های کشور در آذر ماه امسال، اعلام کرد: کلیه جریمه های روز اول اجرای طرح سراسری زوج و فرد از درب منازل بخشیده می شود.
کد خبر: ۵۲۹۶۹۷

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی در جمع خبرنگاران از شماره گذاری 659 هزار دستگاه خودروی جدید در 9 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت سال گذشته 44 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: طی این مدت 31 هزار 966خودروی وارداتی شماره گذاری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزایش نشان می دهد.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به اسقاط 113 هزار خودروی فرسوده و کاهش 30 درصدی آن طی این مدت، اظهارداشت: در 9 ماهه امسال 393 هزار دستگاه موتورسیکلت شماره گذاری شده که نسبت به مدت مشابه سال 90، 48 درصد کاهش داشته است.

به گفته سردار مومنی، یک میلیون و 414 هزار نفر طی این مدت گواهینامه جدید دریافت کرده اند که این میزان 2.7 درصد افزایش نشان می دهد.

کاهش تلفات جاده ای در آذرماه امسال

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، کاهش تلفات انسانی جاده های کشور در آذر ماه امسال را کم نظیر دانست و اظهارداشت: در آذر ماه سال جاری تلفات حوادث رانندگی در جاده های کشور 14 درصد کاهش داشته در حالیکه این میزان در سال گذشته هزار و 464 نفر و در سال جاری هزار و 251 نفر بوده است؛ بر اساس این آمار در آذر ماه امسال 200 نفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جاده های کشور کمتر کشته شده اند، البته ما امیدواریم این مقدار بازهم کاهش داشته باشد.

وی، انضباط بخشی خودروهای حمل و نقل عمومی، آموزش کلیه رانندگان خودروهای حمل و نقل مسافر و مشارکت مردم را از دلایل مهم کاهش قابل توجه تلفات حوادث رانندگی در اواخر آبان و آذر ماه امسال اعلام کرد.

رییس پلیس راهور ناجا با اشاره به کاهش 42 درصدی تصادفات خودروهای حمل نقل عمومی، افزود: این کاهش، مدیون همکاری دستگاه‌های مختلف مانند وزارت راه ‌و شهرسازی، اورژانس، هلال احمر، رسانه ها با پلیس راهنمایی و رانندگی و نیز مشارکت مردم است.

بخشش کلیه جرایم طرح سراسری زوج و فرد از درب منزل

وی از حذف کلیه جریمه های مربوط به طرح سراسری زوج و فرد از درب منزل خبر داد و افزود: بدلیل عدم اطلاع رسانی مناسب و بررسی های صورت گرفته، با تصویب سردار احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی، کلیه جریمه های اولین روز اجرای سراسری این طرح حذف می شود.

سردار مومنی با بیان اینکه طرح سراسری کردن زوج و فرد از جلوی در منازل اقدامی مقطعی برای کاهش آلودگی هوا از طرف کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران است، اظهارداشت: مأموران راهور با استقرار در 750 نقطه از شهر تهران، اقدام به اجرای این طرح می‌کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: این طرح در راستای کاهش آلودگی هوا در سطح شهر تهران اجرا می‌شود و نیازمند همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و مردم می باشد.

دستور توقف شماره گذاری خودروها تندر90 صادر نشده است

سردارمومنی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دستور توقف شماره گذاری خودروهای تندر 90 اعلام کرد: دستور توقف شماره گذاری این خودروها صادر نشده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر خودروهای تولیدی در کشور دارای دو مدل مجوز برای شماره گذاری هستند، تصریح کرد: یک سری خودروها که از ابتدا با دو کیسه هوا شماره‌گذاری می‌شدند و نوع دیگر، خودروهای فاقد کیسه هوا می باشد که بر اساس جدول زمانبندی تعیین شده تا پایان سال جاری با یک کیسه هوا شماره گذاری و از ابتدای سال 92 ، با دو کیسه هوا شماره گذاری می شود.

رییس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: خودروی تندر90 از ابتدا با دو کیسه هوا شماره‌گذاری می‌شد، از این رو تاکنون هیچ نامه‌ای از سوی موسسه استاندارد مبنی بر اینکه این خودرو با یک کیسه هوای کمتر شماره‌گذاری شود، به راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی داده نشده است.

سردار مومنی تصریح کرد: بعید می‌دانم سازمان استاندارد حاضر شود خودرویی که از ابتدا دو کیسه هوا داشته را با بازگشت به عقب، مجوز شماره‌گذاری با یک کیسه هوا بدهد و تاکنون چنین مجوزی صادر نشده است.

پلیس راهور تهران سه هزار خوردو فرسوده به پارکینگ منتقل کردند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درخصوص خروج خودروهای فرسوده، اظهارداشت: براساس قانون، خوردوهای فرسوده باید تا پایان برنامه چهارم از رده خارج می‌شدند که این امر محقق نشد.

به گفته وی، ماموران راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بالغ بر سه هزار خودرو فرسوده را به پارکینگ منتقل کردند.

رییس پلیس راهور ناجا با انتقاد از برخی اظهارنظرهای اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران در خصوص اجرای سراسری طرح زوج و فرد یا سایر طرح‌های ترافیکی، تصریح کرد: شاید هر یک از دستگاه‌های ذیربط عضو کمیته اضطرار باشند اما نمی‌توانند بدون تشکیل جلسه تصمیم خود را اعلام کنند چرا که این امر موجب سردرگمی مردم می‌شود.

سردار مومنی خاطرنشان کرد: برای اجرای هرگونه طرح ترافیکی در شرایط آلودگی هوا باید کمیته اضطرار تشکیل شده و پس از تصمیم گیری نتایج اعلام شود.

وی درباره استفاده مجدد سرویس ادارات، اظهارداشت: راه اندازی مجدد سرویس ادارات به کاهش ترافیک و آلودگی هوا کمک می کند که این موضوع در شورای عالی ترافیک مطرح شده و امیدواریم هرچه سریعتر تصمیم گیری و ابلاغ شود.

تمامی خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 4 تولید شوند

سردار مومنی در خصوص استاندارد آلایندگی خودروها، گفت: براساس مصوبه هیات دولت در سال 84، مقرر شد تا در سال 84 خودرو و سوخت با استاندارد یورو2، سال 89 یورو3 و از سال 91 یورو4 شود.

وی با بیان اینکه در سال های 89 و 90 ، هیات دولت مهلت‌های دیگری را در این رابطه داد، افزود: امیدواریم از ابتدای سال 92، تمامی خودروهای تولیدی با استاندارد یورو 4 تولید شوند و پلیس نیز قاطعانه این طرح را پیگیری می کند.

رییس پلیس راهور ناجا درباره درج اهدای عضو در گواهینامه‌های رانندگی، اظهارداشت: هر موضوعی که بخواهد در اسناد رسمی درج شود باید مراحل خود را طی کند که در این خصوص پیشنهادی ارائه شده و موضوع در کمیسیون‌های مربوطه در حال بررسی است که در صورت تصویب، اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد.

سردار مومنی در خصوص نقل و انتقال خودروها و مراحل آن، گفت: بر اساس قانون برای نقل و انتقال خودروها، خریدار و فروشنده قبل از هر اقدامی باید با حضور در مراکز تعویض، پلاک و سند مالکیت جدید بگیرند و پس از آن نیز دیگر ما الزامی به مراجعه به مراکز دیگر نداریم.

تجهیز جاده چالوس به سیستم هوشمند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استفاده از سیستم های هوشمند در جاده های کشور را یکی از رویکردهای پلیس برشمرد و افزود: ترافیک را نمی توان به صورت دستی و سنتی کنترل کرد.

وی جاده چالوس را یکی ار جاده های پر تردد کشور دانست و اضافه کرد: قبل از اجرای طرح نوروزی جاده چالوس به سیستم هوشمند مجهز می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی درباره خودروهای ناوگان بار، اظهارداشت: برنامه ریزی‌های خوبی برای کاهش تخلفات و تصادفات این خودروها انجام شده است.

سردار مومنی از تجهیز این خودرو ها به سیستم آنلاین رهیاب ماهواره‌ای در آینده نزدیک خبر داد و افزود: از این طریق، کنترل و نظارت بر این خودروها افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها