یک دکترای مشاوره گفت:

معجزه بازی در دنیای کودکان

تماس کودک مضطرب هفت ساله با سامانه 125 ستاد فرماندهی موجب شد تا آتش نشانان با حضور بموقع خود جان این کودک و خواهر چهار ساله‌اش را نجات دهند.
کد خبر: ۵۲۸۱۸۵

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، تکنیسین ستاد فرماندهی این سازمان گفت: تماس مشکوکی از کودک هفت ساله با سیمکارت اعتباری روی سامانه 125 ثبت شد و به علت آن‌که مزاحمان تلفنی این سامانه معمولا کودکان با استفاده از سیمکارت‌های اعتباری هستند، این تماس نیز مشکوک اعلام شد.

داوود عابدی افزود: از آنجا که تکنیسین‌های ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی وظیفه دارند هرگونه تماسی را جدی تلقی کنند، با هوشیاری اپراتورها و سوالات مطرح‌شده از این کودک، مشخص شد حریق واقعا رخ داده است. وی خاطرنشان کرد: اکیپ عملیاتی که از همان ابتدای تماس به محل فرستاده شده بود، به وسیله آدرس‌های ضد و نقیضی که کودک هفت ساله می‌داد، محل حادثه را شناسایی کرد.

این تکنیسین ستاد فرماندهی سازمان تصریح کرد: اجازه ندادیم تماس تلفنی کودک با این مرکز تا لحظه رسیدن نیروهای عملیاتی به محل قطع شود و از او خواستیم شرح دهد چه وسیله‌ای در منزل آتش گرفته است.

وی با اشاره به این‌که آتش سوزی در این منزل براثر آتش گرفتن سرخ‌کن و انتقال آتش به دیگر وسایل آشپزخانه رخ داده بود، اضافه کرد: اگرچه سن کودک کم بود، اما ما مجبور بودیم تا رسیدن نیروهای آتش نشان از او بخواهیم در صورتی ‌که سیم سرخ کن آتش نگرفته، آن را از برق خارج و وسایل اطراف آن را نیز دور کند و پس از آن با خواهر چهار ساله خود برای هدایت اکیپ آتش نشانی از منزل خارج شود.

عابدی خاطرنشان کرد: همکاری این کودک با نیروهای آتش نشان بسیار خوب بود؛ در غیر این صورت تا رسیدن نیروهای آتش‌نشانی امکان داشت حریق به تمام خانه سرایت کند.

وی با بیان این‌که تنهایی و گرسنگی این کودک موجب آتش سوزی شده بود، از والدین کودکان خواست آنها را در منزل تنها نگذارند، چرا که کودکان با مشاهده پدر و مادر که براحتی با وسایل برقی و گازی در آشپزخانه کار می‌کنند، آنها نیز می‌خواهند در زمان تنهایی همان کارها را تکرار کنند و در بیشتر مواقع دچار حادثه می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها