خودروهای دودزا توقیف می شوند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه به دلیل افزایش آلودگی هوا طرح زوج و فرد با طرح ترافیک ادغام شده بود و این طرح از شنبه به حالت عادی خود بر می گردد، گفت: پلیس خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی را توقیف می کند.
کد خبر: ۵۲۰۶۱۱

به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، سردار اسکندر مومنی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به علت تعطیلات چند روزه تهران از روز سه شنبه شاهد افزایش حجم سفرها به ویژه در مبادی خروجی تهران بودیم، گفت: با توجه به آلودگی هوا در تهران و دیگر کلانشهرهای کشور، محدودیت های ترافیکی خاصی در این محدوده ها به منظور کاهش آلودگی هوا به اجرا در آمد.

وی به بازگشت مردم به شهرهای خود از عصر امروز اشاره کرد و افزود: در این خصوص تمهیدات و محدودیت هایی از سوی پلیس در نظر گرفته شده است.

رییس پلیس راهور ناجا از یک طرفه شدن جاده های هراز و فیروزکوه از  ظهر فردا از سمت شمال به جنوب خبر داد و اظهارداشت: محدودیت تردد برای کامیون ها و تریلرها در برخی از جاده های برون شهری در نظر گرفته شده است.

وی از شهروندان خواست تا سفرهای خود را مدیریت کرده، بازگشت سفر خود را به لحظات پایانی موکول نکنند و با صبر و حوصله و پرهیز از شتاب و عجله، رانندگی کنند، هرچند که پلیس در جاده ها مستقر شده و طرح های خود را پیش بینی کرده است.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به تصادفات چند روز گذشته، علت بروز این سوانح را سرعت و سبقت غیرمجاز خودروها دانست.

وی افزود: در حال حاضر در اکثر استان های کشور شاهد بارش نزولات آسمانی هستیم که طی آن این بارش ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی به صورت برف است لذا از شهروندان می خواهیم هنگام تردد در محورهای کوهستانی مجهز به تجهیزات ایمنی و زنجیر چرخ باشند.

سردار مومنی با اشاره به اینکه برخی از مردم آشنایی لازم با نحوه استفاده از زنجیر چرخ را ندارند لذا تقاضا می شود تا پیش از آغاز سفر شیوه استفاده از زنجیر چرخ را فراگیرند.

وی در خصوص افزایش محدوده زوج و فرد به طرح ترافیک اظهارداشت: این گسترش به دلیل شرایط بد جوی و آلودگی هوا بنا به تصمیمات کمیته مربوطه اتخاذ شد که در صورت کاهش آلودگی هوا این طرح از روز شنبه به حالت عادی خود باز می گردد و اگر آلودگی افزایش یابد، همچنان ادغام  طرح طرح زوج و فرد با طرح ترافیک به قوت خود باقی می ماند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به اینکه خودروهای فرسوده و دودزا باید از رده خارج شوند، تصریح کرد: بسیاری از خودروها از روز اول تولید دارای آلایندگی بالا هستند به طوریکه برخی از خودروها چون، وانت نیسان مصرف بسیار بالایی دارد به طوریکه بر اساس استاندارد «یورو 4» هر خودرو به ازای هر 100 کیلومتر باید هشت لیتر سوخت مصرف کند این در حالی است که این خودرو در هر 100 کیلومتر 18 لیتر سوخت مصرف می کند.

سردار مومنی با اشاره به اینکه پلیس برابر وظیفه و تکلیف خود با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی برخورد می کند، خاطرنشان کرد:  طی چند روز اخیر تعداد زیادی خودرو از سوی پلیس توقیف و به پارکینگ منتقل شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها