رئیس سازمان خصوصی‌سازی با اعلام واگذاری دارایی‌های یکصدهزارمیلیارد تومانی تا امسال، از عرضه چند پالایشگاه و پتروشیمی به همراه ۱۱ نیروگاه، نهایی شدن واگذاری هلدینگ خلیج فارس و روشی تازه برای ارائه سهام عدالت به کارگران ساختمانی طی امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۱۹۸۲۲

محمد‌رحیم احمد‌وند در گفت‌وگو با فارس، آخرین حجم واگذاری‌های انجام شده براساس اجرای اصل 44 را حدود یکصد هزار میلیارد تومان اعلام کرد که 45 هزار میلیارد تومان از آن مربوط به سهام عدالت و بقیه بابت رد‌دیون و فروش سهام به بخش خصوصی است.

این مقام مسئول در رابطه با برنامه واگذاری شرکت‌های دولتی در 5/3 ماه باقیمانده سال‌جاری، از آماده‌سازی و عرضه سهام چند پالایشگاه و پتروشیمی با احتساب 15شرکت هلدینگ خلیج‌فارس و 11 نیروگاه خبر داد.

احمد‌وند در مورد تعیین تکلیف هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس که با مواضع شورای رقابت و سازمان بورس مواجه شده است، خاطرنشان کرد: در جلسه آینده هیات واگذاری همه دغدغه‌های شورای رقابت در شرایط واگذاری آن لحاظ خواهد شد و با حضور رئیس سازمان بورس تکلیف این شرکت بزرگ مشمول اصل 44 مشخص می‌شود.

احمد‌وند همچنین در رابطه با تخصیص سهام عدالت به کارگران فصلی و ساختمانی که حدود سه میلیون نفر را شامل می‌شود، گفت: طبق بررسی‌های انجام شده از سه میلیون کارگر فصلی حدود 3/2 میلیون نفر مشمول سهام عدالت هستند که با احتساب ضریب هر خانواده 5/3نفری حدود هشت میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند.

در این رابطه 8000 میلیارد تومان از سهام عدالت برای کارگران کنار گذاشته شده تا بعد از نهایی شدن لیست واجدان شرایط از ظرفیت موجود برای تخصیص سهام به این گروه استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها