رییس جمهور در همایش فرهنگ ترافیک:

سعادت یک ملت در حاکمیت قانون است

رییس جمهور در همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک با بیان اینکه همه ملت‌ها به دنبال سعادت، خوشبختی، رفاه و امنیت هستند، گفت: از عوامل اصلی سعادت و پیشرفت یک ملت حاکمیت کامل قانون است و هر اقدام مثبتی تنها در حاکمیت قانون امکان تحقق دارد.
کد خبر: ۵۰۶۵۷۱

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد افزود: اگر در کشوری حاکمیت قانون وجود نداشته باشد حتی اگر همه مسئولان و مدیران تلاش کنند و بهترین برنامه‌ها را برای تحقق پیشرفت داشته باشند، امکان پیشرفت وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه قانون باید عادلانه و عالمانه بوده و ضمن برآورده کردن تمامی نیازها، مانع از تخلفات و دست‌اندازی عده‌ای قلیل شود، اظهار داشت: اجرای مناسب قوانین از جمله عوامل حاکمیت قانون در جامعه است و در این راستا مجریان باید هم قانون را به خوبی بشناسند و هم به درستی به آن عمل کنند.

رییس‌جمهور ادامه داد: بهترین قوانین اگر توسط مجریانی اجرا شود که این قوانین را باور ندارند هیچ تأثیری در پیشرفت جامعه و حاکمیت قانون نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد همراهی عموم مردم را از دیگر عوامل حاکمیت قانون عنوان کرد و گفت: اگر توده‌های مردم به اجرای قوانین باور نداشته باشند و در آن مشارکت نکنند حتی اگر بهترین قانون‌ها و مجریان را داشته باشد به انجام نرسیده و سعادت حاصل نخواهد شد.

رییس‌جمهور خاطر نشان کرد: ممکن است در برخی مواقع قوانین و مجریان نقص‌هایی داشته باشند، اما به واسطه پایبندی بدنه اجتماعی، اجرای قوانین به بهترین شکل در جامعه به اجرا می‌رسد.

وی با بیان اینکه شرط اصلی در اجرای درست قانون همراهی و قانون‌مداری توده‌های مردم است، گفت: نقش مردم در اجرای قوانین بسیار ویژه و ممتاز است زیرا هنگامی که مردم وارد اجرای برنامه و قانون می‌شوند تمام نواقص یا اثر کاستی دیگران کاهش می‌یابد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه برای برقراری عدالت و ساختن کشور اگر بهترین برنامه و قانون و مجریان وجود داشته باشند، اما جایگاهی برای مشارکت مردم نباشد، آن کار به انجام نخواهد رسید، گفت: در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، تجارت، کشاورزی و فرهنگ اگر قرار است پیشرفتی حاصل شود باید تک تک مردم پای اجرای آن ایستاده و خودشان آنرا اداره کنند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه کشور را باید توده‌های مردم اداره کنند، تصریح کرد: در هر کشوری که راه برای حضور توده‌های مردم و مشارکت و همراهی آنان در مدیریت جامعه گشوده شد، موفقیت حاصل شده است.

وی در ادامه ترافیک و کنترل حوادث ترافیکی را یکی از زیباترین عرصه‌های مشارکت مردم برشمرد و خاطر نشان کرد: آمار کشته‌های حوادث رانندگی در سال 84 نزدیک به 27 هزار و 800 نفر بود که اگر قرار بود با همان روند پیش می‌رفت در حال حاضر باید شاهد بیش از 50 هزار کشته در این گونه حوادث می‌بودیم در حالی که امروز این آمار کمتر از 20 هزار نفر است و باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری کنیم که طی 3 الی 4 سال این رقم به کمتر از 10 هزار کاهش یابد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه هنر بخش راهنمایی و رانندگی و راهبر ناجا این بود که در این عرصه راه را برای مشارکت مردم گشود و جامعه رانندگان و مردم نیز پای کار آمدند، افزود: طرح همیار پلیس یکی از ابتکارات زیبای راهنمایی و رانندگی برای ایجاد فرهنگ ترافیکی در کشور است؛ جوانان و نوجوانان کشور صادق‌تر و پایبندی آنها به قانون بیشتر است و بکارگیری این سرمایه های کشور موجب این نتیجه درخشان شده است.

رییس‌جمهور گفت: این مسیر باید ادامه پیدا کند تا به روزی برسیم که کمترین آمار تلفات را از حوادث رانندگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یک ملت ، نوع نگاه، نظام ارزشی، همدلی، همراهی و وحدت خود زنده است، اظهار امیدواری کرد: به جایی برسیم که همه توان و اندیشه ملت ایران متحد و هماهنگ در همه بخش‌ها فعال شده و سرعت پیشرفت کشور را چندین برابر کند.

رییس‌جمهور ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران و مدیران عرصه ترافیک کشور و مردم تصریح کرد: جوانان و نوجوانان ایران اسلامی پیشتاز و پیشگام ساختن کشور هستند.

پیش از سخنان دکتر احمدی‌نژاد سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی و سردار مؤمنی فرمانده راهنمایی و رانندگی ناجا گزارشی از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده و هدف‌گذاری‌های آینده در حوزه فرهنگ ترافیکی کشور ارائه کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها