رییس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از تدوین طرح جنگلداری غیرچوبی در 18 هزار هکتار از جنگل‌های هیرکانی خبر داد.
کد خبر: ۵۰۳۴۴۸

 حسن وحید در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وسعت 25 هزار هکتاری جنگل‌های هیرکانی، افزود: مقرر شده است که در سال جاری نیز برای 7 هزار هکتار دیگر طرح تهیه شود تا تمام وسعت این جنگل‌ها تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

وی ادامه داد: برای تهیه طرح، ابتدا مطالعاتی صورت می‌گیرد و پس از الگوبرداری از این جنگل‌ها، کمیت و کیفیت پوشش جنگلی شناسایی شده و این مطالعات در مدیریت‌ها بکاربرده می‌شود.

وحید، بیان کرد: در این زمینه 7 تا 8 جلد کتابچه با محتوایی در قالب اقلیم شناسی، خاک شناسی، جنگل شناسی و جنگلداری تهیه شده است.

وی در خصوص زراعت چوب نیز اظهار کرد: در این راستا بیشترین استقبال در شهرستان‌های فاروج، شیروان و بجنورد مشاهده می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: اکنون در قالب طرح توسعه کشاورزی 273 هکتار عرصه‌یابی و به بانک معرفی شده است تا تسهیلات اعطا شود.

وی مبلغ تسهیلات را 50 میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: بخشی از سود آن به صورت یارانه‌ای و بخشی به صورت سود بانکی است.

وحید، سطح زیرکشت درخت صنوبر در خراسان شمالی را حدود 600 هکتار ذکر کرد و گفت: در سال گذشته نیز در قالب توزیع نهال یارانه‌دار، 60 هکتار زیر کشت رفت.

وی با اشاره به توزیع 90 هزار اصله درخت صنوبر در سال گذشته توضیح داد: کشت نهال صنوبر به دو صورت توزیع نهال یارانه دار و معرفی به بانک جهت اخذ تسهیلات صورت می گیرد.

رییس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هر هکتار ظرفیت کاشت یک هزار و 500 تا دو هزار اصله نهال را دارد.

وی گفت: در جنگل‌های هیرکانی منطقه درکش نیز 70 هکتار غنی‌سازی جنگل صورت گرفته و همچنین 97 هکتار چاله و تشتک نیز جهت غنی‌سازی جنگل حفر شده است.

وحید در پایان افزود: در قالب طرح صیانت از جنگل‌های شمال، یک هزار هکتار از این جنگل‌ها و 7 هکتار از ذخیرگاه فندق ویوی نیز حصارکشی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها