دبیر انجمن متخصصان پوست و مو گفت: کرم‌های دور‌چشم در رفع تیرگی اطراف چشم‌ها هیچ تاثیری ندارد. دکتر حسین طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: استفاده از کرم‌ها در قسمت‌هایی از پوست کاربرد دارد که رنگدانه داشته باشد و چون دور چشم رنگدانه ملانین ندارد، استفاده از این کرم‌ها بی‌تاثیر است.
کد خبر: ۴۹۵۹۰۵

این متخصص پوست ادامه داد: زمینه اصلی تیرگی دورچشم‌ها، ژنتیکی و ارثی است که از دوران کودکی به طور ضعیف در فرد وجود دارد و پس از دوران بلوغ و شروع ترشح هورمون‌های جنسی افزایش پیدا می‌کند.

وی گفت: رنگ پوست دور چشم در همه افراد معمولی و طبیعی است، اما با جریان گردش خون وریدی که از پلک عبور می‌کند در کسانی که زمینه ارثی دارند، جریان خون کند شده و این خون برخلاف جریان خون شریانی که قرمز است، آبی و تیره و از روی پوست قابل مشاهده است، بنابراین تیرگی دور چشم، انعکاس گردش خون وریدی است که در پلک‌ها دیده می‌شود. وی توصیه کرد: با بهبود شرایط زندگی، ترک عادات نامناسب غذایی، کاهش استرس عصبی، خواب منظم و ورزش می‌توان از شدت این تیرگی‌ها کاست، همچنین ورزش‌کردن با به جریان انداختن خون در کل قسمت‌های بدن، سبب می‌شود گردش خون دور چشم هم سرعت بیشتری داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها