نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج

خواب مستکبران برای جبهه اسلام بی تعبیر خواهد ماند

استقبال مردم باعث شد تا در بخش حجاب و عفاف ورود آقایان ممنوع شود

شب‌های شلوغ نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

پنجشنبه و جمعه همزمان با شب‌های قدر و ایام سوگواری امیرالمومنین علی(ع)، نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با وجود کاهش ساعت کاری، میزبان جمعیت گسترده‌ای از مردم بود و چند مراسم ویژه نیز در این شب‌ها در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۴۹۱۸

علیرضا تقی‌پور، قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با « جام‌جم » برآورد می‌کند که تنها در شب‌های پایانی هفته گذشته جمعیتی حدود یک میلیون نفر از نمایشگاه بازدید کرده‌اند.

البته بخش عمده‌ای از مردم علاوه بر بازدید از نمایشگاه با هدف برپایی مراسم شب قدر و سوگواری به مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آمده بودند. استقبال مردم در چند شب گذشته به‌گونه‌ای بود که به علت ازدحام جمعیت در بخش حجاب و عفاف ورود آقایان به‌طور کامل ممنوع شد.

جذابیت حجاب و عفاف

بخش حجاب و عفاف یکی از پر رونق‌ترین بخش‌های بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود که در این رابطه کیوان سهرابی مدیر این بخش به «جام‌جم» گفت: در چند شب گذشته تردد در فضای میان غرفه‌ها به دلیل حجم گسترده مردم و بازدیدکنندگان بسختی صورت می‌گرفت و به همین دلیل برای آسایش بیشتر بازدیدکنندگان حضور آقایان ممنوع اعلام شد.

او در پاسخ به این پرسش که دلیل استقبال ویژه مردم از چادرها و بخش شما چیست گفت: استقبال مردم به دو دلیل صورت گرفته است؛ اول این که ماهیت این بخش خود به خود برای عموم جذاب است و دلیل دیگر اقداماتی است که برای اولین بار در نمایشگاه صورت گرفت.

سهرابی با تاکید بر کیفیت بالا و قیمت‌های مناسب محصولات ارائه شده در بخش حجاب و عفاف افزود: ما در این بخش 42 نمونه چادر ارائه کرده‌ایم که هر کدام زیبایی و ویژگی‌های خاص خود را دارد. او با اشاره به مدل‌هایی مانند چادرملی، لبنانی، عربی، بحرینی، کمری، عربی اصیل، شالدار، ساده، ملائکه و... تاکید کرد: این تنوع باعث شده است نسل جدید و جوان، برای استفاده از این چادرها ترغیب شود. البته این نکته را هم باید یادآور شد که یکی از مهم‌ترین دلایل استقبال مردم تخفیف‌های مناسب و خیاطان ماهری است که در کارگاه دوخت رایگان چادر، حداکثر ظرف مدت یک تا سه ساعت چادر بازدیدکنندگان را می‌دوزند و تحویل می‌دهند.

سهرابی که به‌عنوان مدیر اجرایی کمیته ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم فعالیت می‌کند، ابراز امیدواری کرد تا نمایشگاه دائمی مد و لباس پس از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شود.

رونمایی از نرم‌افزارهای قرآنی

پنجشنبه شب نمایشگاه قرآن، میزبان مراسم رونمایی از چهار نرم‌افزار قرآنی هم بود؛ مراسمی که در آن سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی شد ایران از نظر تولید نرم‌افزارهای قرآنی در جایگاه اول دنیا قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ما، حسینی با بیان این که در دنیای مجازی محدودیتی برای تبلیغ دین وجود ندارد و می‌توان حرف حق را از طریق آن به گوش جهانیان رساند، گفت: نرم‌افزارهای تولید شده در داخل و خارج از کشور با استقبال زیادی روبه‌رو می‌شود به طوری که در هفته‌های فرهنگی ایران در کشورهای دیگر، یکی از محصولاتی که مورد بیشترین استقبال قرار می‌گیرد همین نرم‌افزارهای قرآنی است.

چهار نرم‌افزاری که شامگاه پنجشنبه رونمایی شدند «معجزه»، «مکنون»، «الحان‌الذاکرین» و «تلاوت» نام داشتند.

در همین شب حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی هم یکی از بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن بود که در جمع خبرنگاران با بیان این که این نمایشگاه کمک می‌کند تا همه افرادی که در حوزه چاپ، نشر و فروش کلام‌الله مجید فعالیت می‌کنند، زیر یک سقف جمع شوند، خواستار وحدت و همدلی همه مسلمانان جهان شد.

او افزود: ارائه تخفیف ویژه و رقابت صحیح ناشران نمایشگاه قرآن کریم را پربارتر کرده است و می‌بینیم که مردم هم تا چه اندازه استقبال کرده‌اند.

استقبال از الهی‌قمشه‌ای و مشاعره قرآنی

یکی دیگر از بخش‌های شلوغ نمایشگاه قرآن کریم غرفه شعر و ادب بود که به لطف سخنرانی جذاب و گیرای دکتر مهدیه الهی‌قمشه‌ای و برگزاری مسابقه مشاعره قرآنی در این شب‌ها مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده بود.

رضا حمیدی، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر بخش شعر و ادب بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در این رابطه به «جام‌جم» گفت: سالن شعر و ادب امسال هم مانند چند سال گذشته به رویکرد شاعران و تاثیرپذیری آنان از قرآن کریم پرداخته است. به گفته حمیدی یکی از برنامه‌های نوپای این بخش که امسال برای نخستین بار برگزار می‌شود، مشاعره قرآنی است که هر شب برگزار می‌شود و در این برنامه برای گروه‌های مختلف سنی در قالب اشعاری با موضوع قرآن مسابقه برگزار می‌شود.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم که از بیست و پنجم تیرماه با شعار «قرآن، فرهنگ بیداری» در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد تا بیست و چهارم مرداد ادامه دارد و مردم تنها سه روز دیگر برای حضور در این رخداد بزرگ معنوی فرصت دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها