یکی از نکات مهم زیبایی ـ چه برای خانم‌ها و چه برای آقایان ـ داشتن موهایی زیبا، خوش‌حالت و پرپشت است. به همین دلیل، همه افراد به گونه‌ای تلاش می‌کنند تا موهای خود را زیبا و سالم نگه دارند و برای رسیدن به این هدف از تمامی راه‌هایی که در پیش روی آنها قرار دارد و می‌شناسند، استفاده می‌کنند و کمک می‌گیرند.
کد خبر: ۴۹۳۲۷۰

شاید نخستین و مهم‌ترین گام برای مراقبت از مو این باشد که نوع و جنس موی خود را بشناسید تا بتوانید بهتر از موی خود نگهداری کنید. پس بهتر است انواع مو را بشناسید.

موهای خشک: اگر شما موهای خشک دارید، فراموش نکنید که برای سلامت موهایتان باید دقت بسیاری داشته باشید؛ برای مراقبت از آنها باید از شامپوهایی که مخصوص موهای خشک است، استفاده کنید. این شامپوها خشکی پوست و موی سر شما را متعادل می‌کند و در نتیجه، آسیب کمتری به زیبایی شما وارد می‌شود. همچنین بهتر است برای نگهداری از این نوع مو از مواد موطوب‌کننده نیز استفاده کنید.

همچنین استفاده مداوم و بیش از حد از سشوار ، اتو مو و سایر وسایلی که دمای زیادی به موی شما می‌رساند، می‌تواند خشکی و شکنندگی موها را افزایش دهد. همچنین به یاد داشته باشید شانه ‌کردن زیاد و بیش از حد موهای خشک موجب ریزش آنها می‌شود.

موهای چرب: موی چرب به صاحبش می‌گوید پوستش بیش از حد چربی دارد؛ پس اگر شما نیز موهای چربی دارید بهتر است از شامپوهای مناسب موهای چرب استفاده کنید. اگر احساس می‌کنید در فواصل زمانی کوتاه موها چرب می‌شود و مجبورید از شامپو استفاده کنید نگران نباشید، این کار به موهای شما آسیبی وارد نمی‌کند.

فقط یادتان باشد اگر هر روز شامپو به سرتان می‌زنید بهتر است از شامپوهای ملایم‌تر استفاده کنید تا موهای شما کمتر آسیب ببیند؛ بالاخره شامپو هم از مواد گیاهی و شیمیایی ساخته شده که مصرف بیش از حد آن، موها را آزار می‌دهد.

همچنین بهتر است در هر استحمام دوبار پشت هم از شامپو استفاده کنید یا پس از شامپوزدن اجازه دهید شامپو چند دقیقه‌ای روی موی شما بماند و سپس آن را آبکشی کنید.

مراقب موخوره باشید

اگر پایین موهایتان چندشاخه شده است آن را جدی بگیرید. این نشانه به شما هشدار می‌دهد موهایتان دچار موخوره شده است.

موخوره زیبایی مو را به طور جدی تهدید می‌کند. پس یادتان باشد برای جلوگیری از این حالت باید استفاده از اتو مو و سشوار را به کمترین حد برسانید و برای درمان باید قسمت پایین مو را تا جایی که دیگر موخوره دیده نشود، کوتاه کنید. اگر با این کارها موخوره از بین نرفت، باید سری به یک متخصص پوست و مو بزنید.

رنگ‌هایی برای شکستن مو

استفاده مداوم از رنگ‌مو به دلیل وجود مواد شیمیایی در این رنگ‌ها باعث از دست‌دادن رطوبت مو می‌شود و در نتیجه خشکی و شکننده‌شدن موها را به همراه دارد.

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که همیشه موهایشان را رنگ می‌کنند، باید در نگهداری موهای خود بیشتر دقت داشته باشید.

این گروه باید توجه داشته باشند هنگام استحمام و استفاده از نرم‌کننده‌ها، نباید نرم‌کننده به ریشه مو مالیده شود؛ چنین کاری موجب ریزش بیشتر موهای شما می‌شود بنابراین نقض غرض شده و رنگ‌ها به جای زیباتر‌کردن موها با آنها دشمنی می‌کنند.

نکاتی ساده برای نگهداری از موها

ژل و سایر مواد حالت‌دهنده اگر بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد، ممکن است باعث از دست‌رفتن طراوت موهای شما شده و ریزش آنها را نیز به همراه داشته باشد.

تابستان‌ها مراقب اشعه خورشید و زمستان‌ها مواظب سرما باشید؛ هر دو اینها دشمن موی شما هستند و به زیبایی، استحکام و دوام آن صدمه می‌زنند.

استفاده از کلاه‌های تابستانی مانع از رسیدن آفتاب به پوست سر شما شده و در نتیجه زیبایی و سلامت موهای شما را دوچندان می‌کند؛ همچنین استفاده از کلاه‌های گرم در زمستان می‌تواند کمک موثری برای درمان ریزش موی سر شما باشد.

موی کوتاه کمتر آسیب می‌بیند

کوتاه‌کردن دوره‌ای موها را فراموش نکنید، چرا که با این کار سلامت و رشد موهای شما بیش از پیش خواهد شد.

همچنین اگر دچار مشکلاتی مانند موخوره هستید که قسمت انتهایی مو را درگیر می‌کند، این کار باعث رفع مشکل خواهد شد.

اما اگر موهای بلندی دارید، فراموش نکنید بهتر است قبل از خواب موهای خود را ببافید تا در طول شب موها به یکدیگر گره نخورد.

این کار که ممکن است به ظاهر ساده و پیش‌پاافتاده باشد، ریزش موی شما را به حد چشمگیری کم خواهد کرد.(جام جم - ضمیمه چاردیواری)

مریم اسدی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها