معاون طرح زیتون کشور گفت: با اجرای طرح ملی زیتون در کشور ضمن اصلاح باغات کم بازده و بهره‌گیری از دستگاه‌های مکانیزه از تجهیزات فرآوری محصول برای ارتقای تولید کیفی استفاده بیشتری می‌شود.
کد خبر: ۴۹۰۹۵۲

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، مهدی مس‌چی اظهار کرد: محور عمده اجرای طرح ملی زیتون در کشور اصلاح باغات کم‌بازده و مکانیزه شدن باغات است که در این زمینه از تجهیزات نوین فرآوری نیز استفاده می‌شود.

وی افزود: در مناطقی که تولید و سرمایه‌گذاری به صورت ثابت نیست، از دستگاه‌های پرتابل بهره می‌گیریم تا کیفیت محصول افزایش یابد.

این مسوول بیان کرد: در این طرح محور کار تولید روغن زیتون است و کیفیت محصول نیز ساماندهی مناسبی خواهد شد تا نتایج خوبی به‌ دست آید.

مس‌چی یادآور شد: سال گذشته تسهیلات در گردش زیتون‌کاران قطع شد و نبود نقدینگی در مراکز استان‌ها مشکلاتی را برای زیتون‌کاران ایجاد کرد، اما در سال جاری با مساعدت‌های انجام شده امیدواریم این تسهیلات به متقاضیان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: تأمین نقدینگی مورد نیاز زیتون‌کاران سبب می‌شود تا کیفیت محصول و میزان تولید افزایش یافته و فرآوری محصول نیز به‌ موقع و مناسب انجام شود.

معاون طرح ملی زیتون کشور تصریح کرد: ظرفیت صنایع تبدیلی محصول زیتون در کشور بالغ بر 73 هزار تن است که در حال حاضر 33 کارخانه ثابت در کشور در این زمینه فعالیت می‌کنند و در برخی مناطق نیز از دستگاه‌های سیار استفاده می‌کنیم.

مس‌چی یادآور شد: توسعه پایدار نیازمند انسجام‌ بخش دولتی و خصوصی است و این طرح در حمایت از کشاورزان اجرا شده و در سلامت کشور نقش مهمی دارد.

وی نقش اتاق بازرگانی در فرهنگ‌سازی برای افزایش سرانه مصرف روغن زیتون را بسیار مهم دانست و گفت: در صورت ساماندهی و برنامه‌ریزی مناسب می‌توان زیتون را در سبد غذایی مردم کشورمان جا داد و به سلامت مردم و کاهش هزینه‌های درمانی ناشی از بیماری‌های قبلی، عروقی و سرطان‌های ناشی از تغذیه نامناسب کمک کرد. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها