ایران زمین

اختصاص 17 میلیارد ریال به کشاورزی گتوند

فرماندار گتوند از اختصاص 17 میلیارد ریال اعتبار به بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و بر جذب سریع اعتبارات تاکید کرد.
کد خبر: ۴۸۹۳۰۲

قدرت‌الله امانی‌پور افزود: با توجه به این که در سطح شهرستان گتوند بیش از 36 هزار هکتار زمین حاصلخیز کشاورزی وجود دارد لذا برای تامین آب کشاورزی زمین‌های شهرستان باید هر چه سریع‌تر اقدام شود.

وی گفت: از 36 هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان گتوند 16 هزار هکتار به صورت آبی کشت می‌شود.

فرماندار گتوند به وجود برخی مشکلات در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: در زمین‌های کشاورزی گتوند حدود 250 کیلومتر کانال درجه 3 برای آبرسانی وجود دارد که متأسفانه از سال 86 تاکنون لایروبی نشده‌اند و نیاز به ترمیم و بازسازی دارند. همچنین کانال‌های درجه 2 نیز نزدیک به 30 سال پیش احداث شده‌اند و هدر رفت آب در این کانال‌ها زیاد است./ فارس

رطوبت 75 درصدی در خوزستان

رطوبت 75 درصدی هوا در شهرهای خوزستان، مردم این استان را خانه‌نشین کرد به گونه‌ای که به غیر از کارمندان دولت سایر مردم به ندرت از خانه خارج می شوند.

رطوبت بالای هوا یا به قول مردم خوزستان هوای شرجی شرایط سختی را به مردم تحمیل کرده و تعریق بالای بدن در چنین شرایطی، حضور در خیابان و اماکن عمومی را برای مردم سخت کرده است.

رئیس اداره هواشناسی آبادان با اشاره به این که میزان رطوبت هوا در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر به 75 درصد رسیده، تصریح کرد: ‌بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، تقویت تدریجی سلول جنب حاره‌ای را روی کشور نشان می‌دهد که سبب انتقال رطوبت از خلیج فارس روی این استان و بروز پدیده شرجی شده است.

سعید براهیمیان افزود: این وضعیت در حالی است که با نزدیک شدن به فصل خرماپزان در جنوب خوزستان نیز انتظار افزایش بیش از پیش رطوبت هوا در روزهای آینده نیز دور از ذهن نخواهد بود./ مهر

جاده هراز سال آینده چهار بانده می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تلاش برای چهاربانده کردن گدوک و تکمیل چهار بانده شدن جاده هراز تا شهریور 92 خبر داد.

عطاءالله صدر افزود: طرح‌های هراز، فیروزکوه و چالوس از طرح‌های مهم مازندران است. راه اصلی تهران از طریق فیروزکوه از گردنه گدوک عبور می‌کند؛ گردنه گدوک جایی است که معمولا در زمستان سرمای زیاد، مه و کولاک دارد و در حال حاضر 23 کیلومتر از مسیر چهار بانده افتتاح و مشکلات گدوک حل شده است. وی با بیان این که این طرح‌ حدود 58 میلیارد تومان هزینه دربرداشت که با افتتاح آن مسیر 5/1 ساعته تهران ـ قائمشهر به 25 دقیقه کاهش یافت، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود تا پایان شهریور 92 این طرح‌ چهار بانده شود که امروز بحرانی‌ترین قسمت آن در 23 کیلومتر افتتاح شد البته قسمت‌هایی از این مسیر از شهر عبور می‌کند، تونل دارد و باید تعریض شود. / فارس

اعلام مناطق عملیاتی ویژه برای 5 شهرستان گیلان

معاون امور عمرانی استانداری گیلان با بیان این‌که وضع 300 خانوار روستایی رودسر مشخص نیست، شهرستان‌های رودسر، املش، سیاهکل، لنگرود و فومن را به دلیل وقوع سیل، مناطق عملیاتی ویژه اعلام کرد.

محمد اکبرزاده در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در فرمانداری این شهرستان، گیلان را مستعد حوادث مختلف دانست و اظهار کرد: قطع بی‌رویه درختان، برداشت‌های غیرمجاز و غیراصولی از بستر رودخانه‌ها و ساخت و ساز غیراصولی در حاشیه رودخانه‌ها موجب‌شده، بسیاری از سرمایه‌ها در این مسیر هزینه شود.

وی بر عدم خروج مدیران دستگاه‌های اجرایی به خارج از استان تاکید کرد و گفت: تا زمانی که یک انسان در مناطق آسیب‌دیده به کمک نیاز داشته باشد به معنای آن است که هیچ کاری انجام نداده‌ایم.

اکبرزاده با اشاره به قطع ارتباط 13 روستا در املش و این که وضع 300 خانوار روستایی در رودسر نامشخص است، گفت: با وجود این بالگرد امداد هوایی به مناطق سیل‌زده استان در حال بازگشت است. / فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها