وزیر صنعت، معدن و تجارت از ساماندهی تخصیص ارز مرجع خبر داد و گفت: با بیان اینکه احتمال بازنگری در اولویت بندی جدید کالاها در دریافت ارز 1226 تومانی یا ارز حاصل از صادرات وجود دارد، گفت: چنانچه ارز حاصل از صادرات بیش از پیش بینی‌ها باشد، می توان گروه بیشتری از کالاها را به سمت استفاده از این نوع ارز سوق داد.
کد خبر: ۴۸۷۷۹۸

 مهدی غضنفری در حاشیه مراسم نکوداشت چهل و پنجمین سالگرد تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در جمع خبرنگاران گفت: باید به تدریج بخشی از واردات کشور با استفاده از ارز حاصل از صادرات غیرنفتی تامین مالی شود که بر این اساس، اولویت بندی که از سوی سازمان توسعه تجارت ایران صورت گرفت، دستیابی به چنین هدفی را امکان پذیر کرده است.

وی افزود: تمامی ردیف‌های کالایی به 10 گروه تقسیم شده است که واردات پنج گروه اول 30 میلیارد دلار و واردات پنج گروه بعدی نیز در همین حد ارز نیاز دارد.

غضنفری گفت:‌ کالاهایی که اولویت بالاتری برای واردات به کشور دارد، در پنج گروه اول قرار می گیرد که ارز مرجع 1226 تومانی دریافت خواهد کرد و کالاهایی که در پنج اولویت بعدی قرار می گیرد، از ارز حاصل از صادرات تامین مالی خواهد شد.

وی گفت: متناسب با شرایطی که در آینده فراهم می شود ، امکان بازنگری در اولویت بندی ها وجود دارد اما اگر ارز حاصل از صادرات بیشتر از پیش بینی ها باشد، می توان تامین مالی بخش بیشتری از کالاها را به سمت استفاده از ارز حاصل از صادرات هدایت کرد.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت تصریح کرد: ‌هم اکنون کالاهای اساسی، دارویی و تجهیزات پزشکی در اولویت اول و دوم دریافت ارز 1226 تومانی است.

وی گفت: این بخشنامه در روزهای گذشته از سوی بانک مرکزی برای اجرا به بانکهای عامل ابلاغ شده است.(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها