سرقت خودرو با قتل دختر دانشجو

جنایت جوان معتاد در خیابان گاندی

جوان معتاد به شیشه هنگام سرقت خودروی دختر دانشجو، او را زیر گرفت و پس از این جنایت با در هم کوبیدن چندین خودرو فرار کرد.
کد خبر: ۴۸۴۹۸۲

به گزارش جام‌جم، در یکی از روز‌های اردیبهشت امسال، وقوع یک فقره سرقت منجر به قتل در خیابان ولیعصر، کوچه هشتم گاندی به کلانتری 105سنایی اعلام شد.

با حضور ماموران در محل و بررسی‌های اولیه مشخص شد زن جوانی به نام تینا 26 ساله به قصد پارک خودرو، از مرد جوانی کمک خواسته و سوئیچ خودرویش را در اختیار این شخص قرار داده، اما مرد ناشناس خودروی206 نقره‌ای رنگ وی را سرقت کرده و هنگام فرار با زیر گرفتن تینا، منجر به فوت وی شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور بازپرس شعبه اول دادسرای جنایی تهران، پرونده دستگیری به شعبه 10 پلیس آگاهی ارسال شد.

تحقیق از شاهدان عینی

کارآگاهان در اولین مرحله با حضور در محل وقوع جنایت به تحقیق از شاهدان حادثه پرداختند و متوجه شدند راننده زن یک دستگاه خودروی پژو 206 نقره‌ای وارد کوچه شده، اما قادر به پارک خودرو نبوده که در این زمان، پسر جوان برای کمک به وی به منظور پارک، سوار خودرو شده و با سرعت زیاد به سمت عقب حرکت می‌کند و زن جوان که پشت ماشین قرار داشته، زیر خودرو رفته و سارق نیز بدون توجه به این موضوع و در حالی که مقتول چندین متر همراه ماشین روی زمین کشیده شده بود، بسرعت از محل دور شده است.

سارق در خیابان ولیعصر نیز به دلیل شلوغی خیابان و به قصد فرار از دست افراد تعقیب‌کننده، با چند خودروی عبوری تصادف کرده و پس از ورود به داخل خط ویژه اتوبوس، از محل متواری می‌شود.

کارآگاهان اداره دهم با اطلاعات به دست آمده از شاهدان، به چهره‌نگاری متهم پرداخته و در ادامه دستور توقیف خودرو و دستگیری سرنشینان آن در سیستم سراسری پلیس ثبت شد.

با ثبت مشخصات خودروی سرقت شده، به اداره دهم پلیس آگاهی اطلاع داده شد سرنشینان خودروی مسروقه، یک دستگاه گوشی تلفن همراه یکی از شهروندان را در محدوده میدان ونک سرقت کرده‌اند.

مالباخته با حضور در اداره دهم به کارآگاهان گفت: شامگاه هفتم اردیبهشت در خیابان شهید یاسمی دو سرنشین یک دستگاه خودروی 206 نقره‌ای رنگ، به من نزدیک شده با طرح این ادعا که اعتبار خط تلفن همراهشان تمام شده و گوشی تلفنم را گرفتند و سپس راننده 206 با سرعت زیادی از محل دور شد و من توانستم شماره پلاک خودرو را به خاطر بسپارم.

شناسایی عامل جنایت

در ادامه بررسی‌ها مشخص شد تصویر رایانه‌ای راننده خودروی مسروقه (سارق گوشی تلفن همراه) با عامل جنایت مطابقت دارد.

به این ترتیب با بهره‌گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار و تصاویر به دست آمده از چهره‌نگاری‌های انجام شده، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از سارقان حرفه‌ای به نام دارا 21 ساله شدند.

بررسی سوابق «دارا. ت» نشان داد وی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت خودرو و لوازم و قطعات آن است که سرقت‌های خود را از نوجوانی آغاز کرده و اولین بار دهم شهریور 1385 در 16 سالگی به اتهام سرقت لوازم خودرو دستگیر شده و تاکنون دارای 8 فقره سابقه دستگیری است که آخرین بار آن مربوط به بهمن سال گذشته است.

همزمان با اقدامات پلیسی و شناسایی هویت عامل جنایت، کارآگاهان اطلاع یافتند خودروی 206 نقره‌ای سرقت شده نیز به صورت رها شده روز 12 اردیبهشت در منطقه یوسف‌آباد کشف شده است.

در این مرحله محل سکونت دارا در خیابان گاندی شناسایی و معلوم شد وی به بهانه ترک مصرف شیشه از خانه خارج و در باغی در محدوده غرب تهران مخفی شده است که بلافاصله ماموران با شناسایی مخفیگاه دارا، دیروز وی را دستگیر و به اداره دهم منتقل کردند.

متهم پس از انتقال به اداره دهم اعتراف کرد: به اتفاق دختری به نام پونه ـ وی نیز دستگیر شده ـ قصد رفتن به دماوند را داشته و به دلیل مصرف شیشه با دیدن دختر جوان که قصد پارک خودرویش را داشته، او را فریب داده و باسرقت خودرو، وی را زیر گرفته و متواری شده است.

پس از این اعتراف،دو همدست دیگر متهم که با وی در سرقت تلفن همراه مشارکت داشتند، دستگیر شدند. این دو متهم نیز به همدستی در سرقت گوشی تلفن همراه و داشتن سوابق متعدد در زمینه سرقت، شرب خمر و خرید و فروش موادمخدر اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به اعترافات متهمان بویژه متهم اصلی پرونده درباره ارتکاب جنایت، هر چهار متهم پرونده با صدور قرار برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها