مقامات نظامی ترکیه اعلام کردند که در پی نزدیک شدن بالگردهای سوریه به مرز ترکیه شش فروند هواپیمای جنگنده اف۱۶ این کشور بر فراز مرز سوریه و ترکیه به پرواز درآمده‌اند.
کد خبر: ۴۸۴۵۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، بی بی سی در این باره گزارش داد؛ارتش ترکیه در بیانیه‌ای که روز یکشنبه اول ژوئیه (۱۱ تیرماه) منتشر شد، اعلام کرد که پرواز جنگنده‌های ترکیه در واکنش به سه مورد پرواز بالگردهای سوریه در نزدیکی مرز ترکیه بوده است، اما تأکید شده که در هیچکدام این موارد حریم هوایی ترکیه نقض نشده است.

بنا بر این گزارش چهار فروند از این هواپیماها در نزدیکی مرز ترکیه در استان جنوبی "هاتای" این کشور، از پایگاه هوایی "اینجرلیک" به پرواز درآمدند.
 
دو جنگنده اف۱۶ دیگر ترکیه نیز در پی نزدیک شدن بالگردهای سوریه به استان مردین، از پایگاهی در نزدیکی "باتمان" در جنوب شرق ترکیه بلند شدند. به گفته مقامات نظامی ترکیه این بالگردها تا ۴ مایلی (۶.۵ کیلومتری) مرز ترکیه جلو آمده بودند.
 
به گزارش جام جم آنلاین پس از سرنگون شدن جنگنده اف 4 ترکیه توسط پدافند هوایی سوریه تنش‌ها بالا گرفت و دو طرف اقدام به آرایش نظامی در رزهای خود کردند و هر یک با استقرار واحدهای زرهی،توپخانه و جنگ افزارهای گوناگون آمادگی خود را نسبت به هر گونه اقدام نظامی اعلام کردند.

تریکه بیش از یک سال است که با تجهیز و حمایت از مخالفین سوریه قصد سرنگونی دولت بشار اسد را دارد اما تاکنون با حمایت‌های مردم سوریه از بشار اسد، این توطئه خنثی شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها