تیموریان و جباری در فهرست کرانچار

سپاهان در اندیشه قهرمانی آسیا

بازار نقل و انتقالات، علاوه بر استقلال و پرسپولیس که می‌خواهند تیم‌هایی در حد و اندازه قهرمانی ببندند، یک مدعی بزرگ دیگر هم دارد؛ سپاهان، تیمی که حالا برای قهرمانی در آسیا بسته می‌شود.
کد خبر: ۴۷۸۵۷۹

قرار گرفتن نام آندرانیک تیموریان، مجتبی جباری و کریم انصاری‌فرد در فهرست خرید‌ تابستانی طلایی‌پوشان، اتفاق مهمی است که مدیرعامل سپاهان روز گذشته از آن پرده برداشت.

علیرضا رحیمی با بیان این‌که نفرات جدید با برنامه‌ریزی زلاتکو کرانچار به ترکیب تیم اضافه خواهند شد، در مورد خبر تمایل سپاهان برای جذب دو هافبک و یک مهاجم ملی‌پوش فوتبال ایران گفت: درست است که ما محرم نویدکیا و چند بازیکن تاثیرگذار دیگر را در خط میانی و حمله داریم، اما با توجه به حضور سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، بازیکنان دیگری چون مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان و کریم انصاری‌فرد جزو گزینه‌های جدید ما هستند. ما مشغول بررسی شرایط آنها و مذاکرات مختلف هستیم و همه تلاشمان را برای خوب بسته شدن سپاهان برای فصل آینده انجام می‌دهیم.

تاکنون حضور محمدباقر صادقی، محسن ایران‌نژاد و محمد غلامی به عنوان بازیکنان جدید در تیم فوتبال سپاهان قطعی شده و نفراتی چون برونو سزار، فابیو جانواریو و احمد جمشیدیان هم قرارداهایشان را با این تیم تمدید کرده‌اند. با این حال هنوز یک نگرانی بزرگ برای هواداران سپاهان وجود دارد که به احتمال جدایی محسن بنگر و سیدجلال حسینی مربوط می‌شود. این دو مدافع تاثیرگذار پیشنهادات خوبی از پرسپولیس دارند، اما ظاهرا سپاهانی‌ها هم به راحتی حاضر به از دست دادن آنها نمی‌شوند.

رحیمی در این باره گفت: من در ترکیه با سیدجلال حسینی مذاکره‌ای را انجام دادم و در آینده هم جلسه دیگری را با وی خواهم داشت. تمام تلاشم را برای نگه داشتن حسینی و بنگر در سپاهان بکار می‌بندم. بنگر هم شاید درباره جدایی از سپاهان صحبت کرده باشد اما هنوز چیزی در این باره به ما نگفته کما این‌که ما اعلام کرده بودیم درصدد تمدید قرارداد آنها هستیم. در هر حال تکلیف سپاهان فصل آینده، طی دو هفته آینده مشخص خواهد شد؛ چراکه با برنامه‌ریزی کرانچار، این تیم اردوی آماده‌سازی خود را از روز سوم تیرماه در ترکیه آغاز خواهد کرد.

هاشم بیگ‌زاده، دومین خرید قلعه‌نویی

برخلاف سپاهان که با آرامش به دنبال جذب نفرات مورد نظر خود در فصل نقل و انتقالات است، استقلالی‌ها با علی فتح‌الله‌زاده هر روز یک حاشیه تازه دارند.

هرچند دیروز در جلسه دو نفره میان قلعه نویی و مدیرعامل مستعفی آبی‌ها، بر سر ماندن فتح‌الله‌زاده توافقاتی حاصل شد اما سرمربی جدید استقلال، همزمان نظر مساعد هاشم بیگ‌زاده را هم برای پیوستن به استقلال جلب کرد تا پس از میثم بائو، دومین خرید این تیم نیز یکی از بازیکنان سابقش باشد.

بیگ‌زاده که یکی از بازیکنان مورد علاقه قلعه‌نویی به شمار می‌رود روز گذشته پس از حضور در باشگاه استقلال و انجام مذاکرات نهایی با مسوولان این باشگاه، برای حضور در لیگ دوازدهم با پیراهن آبی به توافق رسید و قراردادی یکساله امضا کرد.

او پس از امضای این قرارداد، قلعه‌نویی و هواداران استقلال را دلیل اصلی بازگشتش به این تیم عنوان کرد و گفت: سه جام و حدود 50 بازی را پیش رو داریم که بازی‌های مشکلی هم هستند. مطمئنا قلعه‌نویی کارش را به خوبی بلد است و کارنامه‌اش هم ثابت شده است. او مربی بزرگی است، استقلال هم تیم باشخصیتی است که با آمدن قلعه‌نویی شخصیت بیشتری می‌گیرد. به همین خاطر تلاش می‌کنیم که امسال با نتایج خوبی که کسب می‌کنیم ناکامی هر دو فصل پیش را جبران کنیم.

پایان شایعه جدایی دنیزلی

در اردوی قرمزها، مهترین اتفاق ثبت رسمی قرارداد مهرداد پولادی، پس از حضور این بازیکن در هیات فوتبال استان تهران بود.

پولادی که فصل گذشته فقط در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حق همراهی پرسپولیس را داشت، با امضای یک قرارداد دو ساله، رسما به عضویت این تیم درآمد.

البته خبر توافق مسوولان باشگاه بشیکتاش ترکیه با اریک گرتس هم، برای هواداران این تیم که نگران از دست دادن مصطفی دنیزلی بودند، چندان کم‌اهمیت نبود.

تاخیر دنیزلی در بازگشت به ایران و به دنبال آن گزارش روز دوشنبه روزنامه «ملیت» ترکیه مبنی بر این‌که نشست دو ساعته تامر کران، رییس باشگاه بشیکتاش با دنیزلی موفقیت‌آمیز بوده است، تاحدودی شایعه جدایی این مربی ترک تبار از اردوی قرمزها را تقویت بخشید، اما دیروز ایسنا از انتخاب اریک گرتس بلژیکی به عنوان سرمربی فصل آینده بشیکتاش خبر داد تا عملا تمام حرف و حدیث‌های مربوط به عدم بازگشت دنیزلی به ایران به پایان برسد.

خود دنیزلی نیز در این باره به ایرنا گفت: متاسفانه برخی از رسانه‌ها ابتدا خبری را منتشر کرده و سپس صحت و سقم آن را پیگیری می‌کنند. من خبر مذاکره خودم با مسوولان باشگاه بشیکتاش را در روزنامه‌ها خواندم!

ابهام روی نیمکت تراکتور

در حالی که محمد حسین جعفری عصر جمعه اعلام کرد باشگاه تراکتورسازی با پرویز مظلومی به توافق رسیده و حتی مظلومی نیز در مصاحبه‌های مختلف تاکید کرد به زودی فعالیت خود را در این تیم آغاز می‌کند، خبرهای جدیدی از تبریز به گوش می‌رسد که این موضوع را با تردید مواجه می‌کند.

باشگاه تراکتورسازی که پیش از توافق با مظلومی مقدمات حضور الیویرای پرتغالی را فراهم کرده بود در نهایت به این نتیجه رسید که حضور مربی ایرانی برای این تیم می‌تواند موثرتر از مربی خارجی باشد اما محمدحسین جعفری مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در گفت‌و‌گو با فارس تاکید کرد عده‌ای در حال اذیت مظلومی هستند و نمی‌گذارند او به تبریز بیاید.

دیروز نیز خبر رسید شاید مظلومی به تبریز نرود. ظاهرا عده‌ای از هواداران تراکتورسازی که عمده آنها لیدرهای تیم بوده‌اند در مقابل باشگاه تجمع کرده و نسبت به انتخاب مظلومی معترض شده‌اند.

به نوشته سایت باشگاه تراکتورسازی سرمربی فصل آینده این تیم، یکشنبه آینده و در جریان جشن صعود تراکتورسازی به رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا رسما معرفی خواهد شد.

رضا پورعالی - گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها