شرکت پاناسونیک ژاپن از زیان و ضرر 9.67 میلیارد دلاری خود در سال مالی گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۷۳۲۸۸

پایگاه اینترنتی بلومبرگ با اعلام خبر زیان 9میلیارد دلاری شرکت پاناسونیک در سال مالی گذشته؛ افزایش ارزش ین در برابر دلار و یورو ، کاهش قدرت رقابت در برابر رقبای خارجی و وقوع زلزله و سونامی سال گذشته را مهمترین علل زیان و ضرر شرکت پاناسونیک ارزیابی کرد.

بر اساس این گزارش زیان و ضرر بیش از 9 میلیارد دلاری شرکت پاناسونیک یکی از بدترین عملکردهای مالی این شرکت به شمار می رود . به دنبال انتشار این خبر ارزش سهام این شرکت در بازار بورس توکیو به پایین ترین حد خود در سی سال اخیر رسیده است .

بر این اساس شرکت پاناسونیک اعلام کرد افزایش ارزش ین ، وقوع زلزله و سونامی و وقوع سیل در تایلند تاثیر زیادی بر زیان و ضرر شرکت داشته است . بر این اساس شرکت پاناسونیک تنها در بخش تجارت دیجیتال و فروش محصولات الکترونیکی دیجیتال با زیان 67.8 میلیارد ین روبرو شده است. این رقم در مدت مشابه سال مالی قبل با سود 27.3 میلیارد ین روبرو شده بود .

فومیو اوتسوبو رییس شرکت پاناسونیک که پیش از این استعفای خود را به علت زیان و ضرر شرکت اعلام کرده است در این باره تاکید کرد شرکت ما طی سالهای 2006 تا 2008 میلادی سرمایه گذاری زیادی در عرصه تولید تلویزیونهای دیجیتال انجام داده است ولی شرایط بازارهای بین المللی در این مدت تغییرات زیادی داشته است . بی شک سرمایه گذاری پاناسونیک در این بخش منطقی و به صرفه نبوده است و این باید برای آینده درس عبرتی برای شرکت پاناسونیک شود .

بر این اساس شرکت پاناسونیک امیدوار است در سال مالی منتهی به مارس 2013 میلادی با سود خالص 50 میلیارد ین روبرو شود . کارشناسان اقتصادی بر این باورند که مقامهای پاناسونیک نباید بیش از حد نسبت به عملکرد مثبت این شرکت در سال مالی جاری خوش بین باشند .(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها