خانه های نسل آینده

یک ساختمان سه طبقه که سراسر از شیشه ساخته شده می تواند الگویی مدرن برای منازل نسل آینده با تلفیق سنت ها و ابتکار زندگی شهری باشد.
کد خبر: ۴۷۳۲۲۰

به گزارش روز یکشنبه جام جم آنلاین به نقل از جنتساید، این ساختمان زیبا و ابتکاری در یک محله دنج شهر توکیو توسط  استودیو معماری سوفوکیموتو طراحی شده و با نام  House NA  دارای ویژگی های منحصربفردی است.

در واقع این ساختمان با ظاهری شبیه یک سفینه فضایی در میان ساختمان های قدیمی  محله ای که در آن واقع شده می تواند در چشم انداز شهری گم شود.

این خانه در قلب یک محله مسکونی توکیو با نمایی که یک جلوه یک بنای سه طبقه را دارد تماما از شیشه ساخته شده است.

دیوارهای داخلی، کف ها، سقف ها و حتی دیوارهای خارجی آن در واقع از پنجره های شیشه ای  بزرگ  تشکیل شده اند.

این ساختمان که از بالا تا پایین آن شفاف است به ساکنانش امکان می دهد کاملا از نور روز استفاده کرده و روشنایی تمام قسمت های آن از نور طبیعی تامین می شود.

 با این حال، به‌رغم اینکه House NA در تمام طبقاتش شفاف است اما دارای زوایایی هوشمندانه است که مسائل زندگی شخصی ساکنانش را از دید عموم پنهان نگه می دارد. از جمله سالن حمام یا توالت ها از بیرون قابل مشاهده نیستند.

همچنین ساختمان به شیوه ای طراحی شده که خانواده ساکن آن می تواند با توجه به نیازها و سلیقه اش فضای داخلی آن را تغییر دهد.

با این ابتکار جدید معماری، سوفوکیموتو علاقه اش را برای منازلی با فضای کافی زندگی، گرما، روشنایی و استفاده چندگانه از فضا با توجه به نیازهای ساکنان نشان داد. مترجم : بهرام افتخاری. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها