صد‌ها فقره سرقت در پرونده گروگانگیر

دزد جوان که هنگام محاصره پلیس قصد گروگانگیری داشت، پس از دستگیری در بازجویی به 300 فقره سرقت اموال درون خودرو‌ها در محله‌های شهر ری اعتراف کرد.
کد خبر: ۴۷۰۰۱۴

به گزارش جام‌جم، بامداد 30 فروردین امسال مرد جوانی پس از سرقت لوازم خودروی یکی از ساکنان محله ابن بابویه در شهر ری در حال فرار بود که یک مامور انتظامی با مشاهده او به تعقیبش پرداخت.

در ادامه تعقیب و گریز، متهم وارد یک ساختمان سه طبقه در سه راهی ورامین شد. او قصد داشت با ورود به آپارتمان و گروگان گرفتن ساکنان خانه، از دست ماموران خلاصی یابد اما موفق نشد. متهم در حال پایین آمدن از پله‌ها بود که ماموران اخطار دادند تسلیم شود اما وقتی وی حاضر به تسلیم نشد، آنها با استفاده از قانون به کارگیری سلاح، به سوی دزد جوان شلیک و او را زخمی کردند.

به این ترتیب دزد زخمی به بیمارستان منتقل شد و با تلاش پزشکان نجات یافت.

با انتقال دزد جوان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران، او روز گذشته به صدها فقره سرقت لوازم خودرو و نیز اقدام به گروگانگیری اعتراف کرد.

متهم از کودکی سرقت می‌کرد

دزد جوان در اظهاراتش گفت: از 14 سالگی سرقت می‌کنم. آن موقع به اتهام سرقت یک گونی برنج همسایه‌مان دستگیر و به کانون اصلاح و تربیت منتقل شدم. پس از چهار ماه آزاد شدم، اما در آنجا از چند جوان بزرگ‌تر از خودم سرقت منازل و لوازم خودرو را آموزش دیده و توسط آنها در دام اعتیاد نیز گرفتار شدم.

متهم یادآور شد: همچنان با دوستان سارقم در سرقت‌های منازل همکاری می‌کردم تا این که باز هم دستگیر و زندانی شدم.

متهم جوان اضافه کرد: این بار پس از آزادی، با یک قاچاقچی حرفه‌ای که در زمینه خرید و فروش اموال دزدی فعالیت می‌کرد، همکاری کردم.

وی یادآور شد: از ساعت یک تا شش بامداد در محله‌های جوانمرد قصاب، شهر ری، دولت‌آباد ، سه راهی ورامین و دیلمان پرسه می‌زدم و ضبط، پنل و اموال صندوق عقب خودرو‌ها را سرقت می‌کردم. بعد از هر سرقت بلافاصله به همدستم اطلاع می‌دادم و او با تحویل گرفتن اموال دزدی، مبلغی پول و مقداری مواد مخدر (شیشه) و هروئین به من می‌داد.

اقدام به گروگانگیری در سرقت آخر

متهم با اشاره به ماجرای سرقتی که در آن اقدام به گروگانگیری ناموفق کرده بود، گفت: روز حادثه پس از سرقت اموال درون یک خودروی پارک شده در خیابان، صاحب خودرو متوجه شد و مرا تعقیب کرد.

متهم اضافه کرد: هنگام فرار به سمت یک خودروی در حال حرکت رفتم تا با تهدید از راننده بخواهم مرا از آن محل دور کند که مشاهده کردم او بی‌سیم همراه دارد و پلیس است. از ترس دستگیری، گونی اموال دزدی را در خیابان رها و فرار کردم اما مامور انتظامی به تعقیبم پرداخت. برای خلاصی از دست وی، وارد سه‌راهی ورامین شدم.

متهم یادآور شد: ابتدا وارد یک ساختمان سه طبقه شدم تا از طریق پشت بام فرار کنم، اما راهی برای فرار نبود. چون محل از سوی چند مامور انتظامی محاصره شده بود، خواستم با تهدید چاقو وارد آپارتمان طبقه سوم شوم اما ساکنان آنجا در را باز نکردند.

وی اضافه کرد: بنابراین فرار کرده و وارد ساختمان بعدی شدم. در آنجا تصمیم گرفتم به زور وارد خانه‌ای شوم و با گروگانگیری ساکنان منزل، راهی برای فرار از دست ماموران پیدا کنم.

متهم یادآور شد: آنها هم که متوجه حضور پلیس و اخطارهایشان شده بودند، در را باز نکردند و من در به گروگانگیری ناموفق بودم و با شلیک پلیس زخمی شدم.

متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از او برای کشف اموال مسروقه در حالی ادامه دارد که ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران اطلاع یافتند، مردی که اموال مسروقه را از دزد شیشه‌ای می‌خریده، به اتهام خرید و فروش مواد مخدر دستگیر شده است.

بنابر این گزارش، افرادی که اموال درون خودروهایشان در محله‌های شهر ری، دیلمان، جوانمرد قصاب، دولت‌آباد و سه‌راهی ورامین سرقت شده است، می‌توانند برای شکایت از متهمان به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران واقع در
شهر ری مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها