دست بردن به حساب بانکی دیگران واقعا کاری زشت است که شدیدا از سوی تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی جهان بشریت ــ اعم از سنتی و مدرن و پست‌مدرن ــ محکوم است. از سوی شما نیز حتما و حکما. در عین حال باز‌هم اختیار با خودتان است.
کد خبر: ۴۶۷۱۸۱

البته تا به همین ساعت کسی نتوانسته یک همچین غلطی بکند، یعنی دست در حساب بانکی کسی ببرد؛ اما ما محض هشدار عرض کردیم که موضع ما در مقابل این‌گونه تحرکات خزنده دشمنان امنیت مالی ملت، پیشاپیش مشخص و محرز باشد.

بر دولت نیز فرض است که با تمامی قوا (از قبیل اطلاعات و حراست و نظارت و گشت ارشاد و پلیس مجازی و... غیره) از مال ملت محافظت نماید که احدالناسی جرات و جسارت این جور فکرهایی را پیدا بکند. طوری که قبل از آن که به سوءاستفاده از حسابی بیندیشد، در نطفه به حسابش رسیده شود.

حالا این که چرا امروز بر خلاف رویه هر روزه‌مان این‌گونه توپمان پر است؛ داستانش برمی‌گردد به همین زمزمه‌ای که دو سه روز است در افواه عمومی افتاده است، مبنی بر این که گویا مقداری از اطلاعات مربوط به دارندگان کارت‌های بانکی به بیرون درز پیدا کرده است.

انتشار این خبر در رسانه‌های عمومی بر دامنه تشویش اذهان عمومی دامن زد و موجبات نگرانی جمع زیادی را فراهم آورد. حالا هرچه که تعداد کارت‌های بانکی آحاد ملت بیشتر، مراتب نگرانی آنها هم افزون‌تر.

زیرنویس قدیمی: هر که بامش بیش، برفش بیشتر.

در این ماجرا که یک فردی به هر دلیلی، مقدار زیادی از شماره کارت‌های افراد را روی وبلاگی گذاشته و ادعا کرده که ما اینیم!... خیلی‌ها تصورشان بر این است که عملیات زشت هک صورت گرفته؛ اما با توضیحات مدیر اداره پرداخت‌های بانک مرکزی در مورد چگونگی این اتفاق معلوم شد که چیزی به اسم هک و مک صورت نگرفته (العهده علی الراوی!)؛ بلکه در اثر یک اشتباه نرم‌افزاری، این اطلاعات از یکی از شرکت‌های خصوصی فعال در این حوزه درز پیدا کرده است.

فلذا کسی که این اشتباه را مرتکب شده، تا کارت و رمز آن را نداشته باشد، اصلا نمی‌تواند از هیچ‌حسابی چیزی برداشت کند و اصلا غلط می‌کند که چیزی برداشت کند. مگر سیستم امنیتی بانکی ما مرده است؟!

اطلاعیه جمعی از دارندگان کارت: از آنجا که در حال حاضر، حساب‌های بانکی متصل به کارت‌های بانکی ما مثل کف دستمان صاف و پاکیزه می‌باشد؛ فلذا اگر کسی بنا به فرض محال آن را هک کرد یا دچار یک اشتباه نرم‌افزاری شد؛ خواهش می‌کنیم که چیزی به حساب ما واریز ننماید. ما را همان مبلغ 45 هزار و 500 تومانی که ماهانه بابت یارانه به حسابمان ریخته می‌شود، کافی است و آن پول واریزی بابرکت را هم خود دولت با چنگ و دندان مواظب است که کسی هک نکند.

بین خودمان باشد: همین جای مطلب بودیم که برایمان ناغافل یک پیامک آمد. اجازه بدهید با هم بخوانیمش. نوشته: «مشتری گرامی؛ پیرو اطلاعیه بانک مرکزی، جهت افزایش امنیت کارت‌های بانکی، خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز اول و دوم کارت خود از طریق خودپردازهای بانک... اقدام فرمایید.»

هرچند که مسوولان بیدار و هشیار بانک مرکزی اطمینان خاطر داده‌اند که هیچ هک و مکی صورت نگرفته و هیچ خطری هیچ صاحب کارت عزیزی را به‌هیچ‌وجه‌من‌الوجوه تهدید نمی‌کند و سیستم سوپرامنیتی بانک‌های ما هم بیداد می‌کند؛ معذلک چون مسوولان بانکی در متن پیامک ارسالی خود از ما «خواهش» کردند؛ روی آنها را زمین نمی‌اندازیم و الساعه برای تغییر رموز بانکی خود می‌شتابیم. به هر حال، سیستم شتاب است دیگر!

رضا رفیع

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها