مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران خبر داد:

سرریز سه سد تهران در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: ‌به زودی سه سد در استان تهران سرریز می شود.
کد خبر: ۴۶۷۱۲۷

به گزارش روز دوشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت نیرو، خسرو ارتقایی اظهار داشت: با توجه به بارش های صورت گرفته در روزهای اخیر، حجم مناسبی از آب به مخازن سدهای استان تهران وارد شده است.

ارتقایی با بیان اینکه ظرفیت مخازن سدهای طالقان، امیرکبیر و لتیان در حال پر شدن است، افزود: در زمان کنونی مخازن سدهای طالقان، ‌لتیان و امیرکبیر به ترتیب بیش از 96، 86 و 80 درصد از آب پر شده است.

به گفته وی، با توجه به روند بارش ها در روزهای پایانی فروردین ماه جاری و وقوع سیلاب های موردی در رودخانه های استان، احتمال سرریز شدن مخازن این سه سد در آینده نزدیک وجود دارد.

به گفته ارتقایی، سرریز آب از مخازن سدهای مذکور، آب مورد استفاده کشاورزی و تغذیه مصنوعی دشت ها در مناطق پایین دست سد را فراهم خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران در زمینه پر شدن مخزن سد لار نیز اظهار داشت: این سد با توجه به فرار آبی که با آن مواجه است، هیچگاه به طور کامل از آب پر نشده که امید است با اجرای طرح علاج بخشی سد لار، بتوانیم از آب موجود در مخزن این سد به شکل بهینه ای استفاده کنیم.

ارتقایی همچنین با بیان اینکه سد ماملو برای نخستین بار از تراز آبگیری 35 میلیون مترمکعب بالاتر رفته است، گفت: از زمان ساخت سد ماملو به دلیل وجود جاده پارچین امکان آبگیری سد تا حجم بیش از 35 میلیون مترمکعب وجود نداشت که با جایگزینی جاده دسترسی به پارچین در زمان کنونی حجم آب موجود در مخزن سد به 100 میلیون مترمکعب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود بارش های سال آبی 91 - 90 که در مقایسه با گذشته از وضعیت مطلوب تری برخوردار است، اما سایه خشکسالی سال های پیش، همچنان بر سر منابع آب های زیرزمینی تهران وجود دارد.

ارتقایی سپس افزود: در پی خشکسالی های گذشته بیش از 280 میلیون مترمکعب کسری منابع آب زیرزمینی وجود دارد که این کسری آب حتی با بارش های اخیر، قابل جبران نخواهد بود.

ارتقایی در پایان از شهروندان تهرانی خواست تا با صرفه جویی و مدیریت آب، به بهبود وضعیت منابع آب استان تهران کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها