با پیروزی 3 بر صفر شاگردان دنیزلی‌،سرخپوشان به آسیایی شدن امیدوار شدند

آتش پرسپولیس بر خرمن نفت

پرسپولیس ضمن ارائه یک بازی تهاجمی و زیبا مقابل نفت تهران، موفق شد با نتیجه 3 بر صفر از سد حریف جنگنده و سختکوش خود بگذرد تا با توجه به قهرمانی استقلال در جام حذفی، همچنان امیدوار به چهارم شدن در لیگ و کسب سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا باقی بماند.
کد خبر: ۴۶۳۶۹۹

آغازین دیدار هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال زمانی حساسیتی دو چندان یافت که 24 ساعت پیش از آن استقلال موفق شد جام حذفی را فتح کند و با توجه به محتمل بودن قرار گرفتن شاگردان مظلومی در سه رده بالای جدول، دیگر تیم‌ها از جمله پرسپولیس و نفت برای قرار گرفتن در رده چهارم و در نتیجه کسب سهمیه پلی‌آف لیگ قهرمانان با انگیزه‌ای نو و نگاهی ویژه به ادامه رقابت‌ها بپردازند.

در این شرایط جدال نفت تهران 44 امتیازی و رده چهارم با پرسپولیس 35 امتیازی حساسیت زیادی پیدا کرد. قرمزپوشان چنانچه در این دیدار بازنده می‌شدند حتی شانس رسیدن به رده چهارم را هم از دست می‌دادند، اما شاگردان مصطفی دنیزلی که هفته گذشته مقابل مس کرمان بازی تهاجمی و زیبایی را به نمایش گذاشته بودند دیروز هم از همان دقایق ابتدایی بازی، حملات پردامنه‌ای را روی دروازه نفت طراحی کردند و در نهایت روی همین حملات و فرار جواد کاظمیان خط دفاع نفت دچار اشتباه شد و در دقیقه 27 سیامک کوروشی به اشتباه دروازه خودی را گشود.

پرسپولیس در شرایطی نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به پایان برد که دنیزلی به دلیل در پیش بودن دیدار با الشباب امارات در روز 2 فروردین به 3 بازیکن اصلی و تاثیرگذار خود علی کریمی، محمد نوری و غلامرضا رضایی استراحت داده بود.

با این حال نفرات جایگزین در روز کم‌اشتباه مدافعان این تیم موفق شدند در نیمه دوم نیز همچنان سوار بر توپ و میدان کار را ادامه دهند و در نهایت ثمره این بازی زیبا و تماشاگرپسند گل‌های دقایق 55 ایمون زائد و 83 امیرحسین فشنگچی بود تا پرسپولیس پس از مدت‌ها به یک پیروزی قاطع در ورزشگاه‌ آزادی دست یابد. نکته جالب توجه این‌که دروازه پرسپولیس پس از 5 بازی بسته باقی ماند و شاگردان دنیزلی پس از 3 هفته طعم پیروزی را چشیدند. با این پیروزی سرخ‌ها 38 امتیازی شده و در رده هشتم باقی ماندند.

رقابت داغ سپاهان و تراکتور

پس از پیروزی تراکتورسازی مقابل سپاهان در هفته بیست و هفتم که به میلی‌متری شدن جنگ صدرنشینی انجامید، حالا در غیاب استقلال شاگردان زلاتکو کرانچار و امیر قلعه‌نویی رقابت خود را در شرایطی در هفته 28 پیگیری می‌‌کنند که تراکتورسازی به مراتب کار سخت‌تری نسبت به سپاهان در پیش دارد.

امیر قلعه‌نویی و شاگردانش در حالی در کرج مقابل سایپا قرار می‌گیرند که نارنجی‌پوشان در هفته گذشته مقابل تیم با انگیزه فجر سپاسی 5 بر صفر صاحب برتری شدند تا بخوبی تاثیر روحی ـ روانی حضور مجتبی تقوی در راس کادر فنی این تیم نمایان شود. با این وجود تراکتور که با غلبه بر سپاهان نشان داد اسب خود را برای قهرمانی زین کرده است بی‌شک در مصاف با سایپا برای کسب هر 3 امتیاز به میدان می‌آید تا شمار امتیازهای خود را به عدد 52 برساند. امروز سپاهان هم که با 52 امتیاز صدر جدول را در اختیار دارد در فولادشهر اصفهان پذیرای راه‌آهن و علی دایی است.

این بازی به همان میزان که برای سپاهان در راه قهرمان شدنش اهمیت دارد برای دایی و شاگردانش نیز جهت باقی ماندن در لیگ بااهمیت است. تیم 29 امتیازی و رده شانزدهمی دایی چنانچه در این بازی شکست بخورد یک گام دیگر به سمت سقوط نزدیک می‌شود و در کشاکش مشکلات مالی باشگاه این باخت می‌تواند وضعیت راه‌آهن را از شرایط فعلی هم بحرانی‌تر کند.

برنامه دیگر بازی های امروز

داماش ـ ملوان، داور: محسن قهرمانی

شهرداری ـ صبا، داور: محمود رفیعی

مس کرمان ـ فولاد، داور: محمدحسین اسدی

نفت آبادان ـ مس سرچشمه، داور: قاسم واحدی

(همه بازی ها از ساعت 16 آغاز می شود)

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها