وزیر کشور:

مبارزه با مواد مخدر تشدید می شود

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر این که سال آینده باید رکورد جدیدی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بر جا بگذاریم، گفت: جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور، مبارزه جدی با ورود پیش سازها و مقابله با پولشویی سه برنامه اولویت دار ستاد در سال آتی است.
کد خبر: ۴۶۱۹۹۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد مبارزه با مواد مخدر، مصطفی محمدنجار دبیر کل این ستاد و وزیر کشور با بیان این که مواد مخدر مساله ای حساس و پیچیده است، افزود: مواد مخدر تهدیدی است که تروریسم و استکبار جهانی در آن دست دارند و منابع مالی خود را از آن تامین می کنند و از طرفی خانواده ها و جوانان را در معرض تهدید فرهنگی قرار می دهد.

وی گفت: به دنبال شیوع مواد مخدر در جامعه، مشکلات و مسایل امنیتی، روانی و اجتماعی و فساد می کند و اشرار زمینه فعالیت می یابند.

محمد نجار ادامه داد: خوشبختانه در سالی که گذشت اقدامات بسیار خوب و ارزنده ای در حوزه مبارزه با مواد مخدر شد که می توان به استراتژی متوازن مبارزه با مواد مخدر در سطوح ملی و استانی، تدوین بسته نقشه راه جامع مبارزه با مواد مخدر در برنامه پنجم توسعه، ابلاغ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر، بهره گیری از ظرفیت و توان بالقوه استان ها و بسیج منابع و امکانات آنها در این مبارزه، اشاره کرد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: افزایش توان کنترلی مرزها، تصویب چهار بند مصوبه هیات وزرا برای اشتغال، بیمه و مسکن معتادان بهبود یافته، راه اندازی 14 مرکز درمان، نگهداری و کاهش آسیب معتادان و اختصاص 9 میلیارد تومان از محل ردیف های ایفای تعهدات خاص کالای مورد نیاز به منظور یارانه غذای معتادان خیابانی از اقدامات مهم این ستاد است.

محمدنجار، ارائه خدمات درمان و کاهش آسیب در دو هزار و 400 مرکز درمان اعتیاد در استان های سراسر کشور، درمان 400 هزار معتاد بهبود یافته، برگزاری 30 کنگره پیشگیری از اعتیاد در استان ها، آموزش شش هزار مربی پیشگیری و پاسخگویی به 114 هزار تلفن خط ملی مشاوره اعتیاد را از دیگر برنامه های اجرا شده ستاد در سال جاری برشمرد.

وی با بیان این که سال آینده باید رکورد جدیدی در حوزه مبارزه با مواد مخدر برجا بگذاریم، افزود: این مبارزه باید به صورت علمی باشد و تحقیقات و پژوهش های کاربردی بسیاری در این حوزه صورت بگیرد، همچنین حوزه مقابله نیز جدی تر از گذشته عمل کند و برخورد قاطع تر و شدیدتری با مجرمان داشته باشد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه، جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور را برنامه اول و اولویت دار ستاد در سال آتی برشمرد و تصریح کرد برخورد با سرکردگان و شبکه های مافیایی قاچاق باید تشدید شود و در این موضوع نیز نقش نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات بسیار مهم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها