رییس سازمان میراث فرهنگی پیش‌بینی کرد

رشد 25 تا 35 درصدی سفرهای نوروزی

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام تغییر شیوه اعلام آمار سفرهای نوروزی به مردم گفت: برای نوروز ۱۳۹۱ تنها میزان رشد سفرها اعلام خواهد شد که پیش‌بینی می‌کنیم در کل کشور رشد ۲۵ تا ۳۵ درصدی سفرهای نوروزی را شاهد باشیم.
کد خبر: ۴۵۹۶۶۴

 سید حسن موسوی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با آغاز فعالیت ستادهای تسهیلات سفرهای کشور آمادگی کامل برای انجام سفرهای نوروزی مردم در سراسر استان‌ها وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد رشد ۲۵ تا ۳۵ درصدی سفرهای نوروزی در کشور باشیم.

وی در ادامه افزود: امسال در ۱۱۰۰ نقطه از مبادی ورودی و خروجی شهرها جشن‌های سنتی نوروز برپا خواهد شد و پایگاه‌های استقبال از مسافران نوروزی در سراسر کشور فعالیت می‌کنند.

معاون رییس جمهور درباره نحوه اعلام آمار سفرهای نوروزی برای سال جدید نیز گفت: نوروز امسال برای اعلام آمار سفرهای نوروزی دیگر از لفظ "نفر-سفر" استفاده نمی‌کنیم بلکه قرار شده است وزارت راه که یکی از اعضای ستاد تسهیلات سفرهای کشور است، آمار سفرها را با ساز و کار فنی که در تمام دنیا انجام می‌شود به ما اعلام کند و ما هم با مقایسه با سال قبل، میزان رشد سفرها به مردم اعلام می‌کنیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: قرار است مراسم جشن نوروز را نیز در کاروانسرای خانات و کاخ‌موزه‌ها برگزار کنیم.

موسوی افزایش آمار سفرها را نشانگر افزایش امنیت ملی اعلام کرد و گفت: انجام سفرهای داخلی باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در تمام نقاط کشور می‌شود.

بنا بر احکام صادر شده از سوی رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، منوچهر جهانیان، به عنوان "رییس ستاد تسهیلات سفرهای کشور"، علیرضا مختاری به عنوان دبیر، ملک محمد نجفی به عنوان "معاون برنامه‌ریزی هماهنگی و پشتیبانی"، خسرو ایرانپور "معاون اسکان و پذیرایی"، اکبر غمخوار "معاون دفاتر خدمات مسافرتی"، غلامرضا معصومی "معاون بهداشت و درمان"، مسعود شریفی "معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات"، سردار سرتیپ بهرام نوروزی"معاون انتظامی"، علی مزدهی "معاون حقوقی"، ابوالحسن فقیه "معاون امداد و نجات"، مرتضی شریفی "معاون نظارت و ارزیابی"، سیدرضا محمودی "معاون حراست"، شهریار افندی‌زاده "معاون هماهنگی حمل و نقل (جاده‌ای، هوایی و ریلی)"، محمد تقی سهرابی "معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی" و ابراهیم پور فرج به عنوان "معاون راهنمایان تور" ستاد تسهیلات سفرهای نوروز 91، فعالیت خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها