مدیرعامل شرکت گاز استان یزد خبر داد:

صرفه جویی 24هزار کیلو گرم کاغذ در حذف قبوض کاغذی گاز

گاز به قلب کویر ایران رسید

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: با بهره برداری از طرح گازرسانی طبس و اتصال این شهرستان به خطوط لوله سراسری، گاز به قلب کویر ایران رسید.
کد خبر: ۴۵۸۷۵۵

جواد اوجی با بیان اینکه گازرسانی به شهرستان طبس به دلیل دوری از خطوط اصلی انتقال ، دور از ذهن بود به شانا گفت: با حمایت های مسئولان و شکیبایی مردم شهرستان طبس، این مهم محقق شده و گاز در دل کویر جریان یافته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که گازرسانی به این شهرستان با احداث خط انتقال 20 اینچی به طول 100 کیلومتر، انجام شده است، اعتبار هزینه شده برای گازرسانی به طبس را در بخش خط لوله بیش از 300 میلیارد ریال و در بخش شبکه گذاری 60 میلیارد ریال اعلام کرد.

ادامه خط انتقال گاز طبس به جنوب شرق کشور

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که جذب هشت هزار مشترک خانگی،‌ تجاری، ‌صنایع (کوچک و بزرگ) از آثار گازرسانی به شهرستان طبس است،‌ تصریح کرد: ادامه خط انتقال طبس به جنوب شرق، حلقه اتصال سراسری گاز کشور را کامل خواهد کرد.

اوجی تکمیل طرح های گازرسانی در استان یزد را مهم خواند و گفت: طرح های گازرسانی به دیهوک و عشق آباد در این استان، همچنین روستاهای واجد شرایط و صنایع به منظور رونق هر چه بیشتر این استان، از اولویت های مهمی است که پیگیری خواهد شد.

شتاب گیری روند گازرسانی به استان یزد

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان این که 20 میلیارد ریال به بودجه گازرسانی شرکت گاز استان یزد افزوده شده است،‌ گازرسانی به مسکن مهر را مهم خواند و گفت: گاز رسانی به 1500 واحد مسکن مهر نیز، در اولویت کاری شرکت گاز استان یزد قرار گرفته است.

به گفته اوجی، هم اکنون روزانه 600 میلیون متر مکعب گاز از طریق بیش از 200 هزار کیلومتر خط لوله اصلی و فرعی که 34 هزار کیلومتر آن فشار قوی است،‌ در 920 شهر و 13 هزار روستا جریان می یابد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به این که 40 هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ در کشور ‌از گاز طبیعی استفاده می کنند، افزود: همچنین 95 درصدجمعیت شهری و 50 درصد جمعیت روستایی کشور از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که بیش از 75 درصد جمعت کشور را شامل می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها