دانشمندان اعلام کردند موفق به یافتن داروی جدید علیه سرطان لوزالمعده شده اند و اکنون قصد آغاز آزمایش این دارو بر روی انسان ها را دارند.
کد خبر: ۴۵۸۴۰۹

مطالعات جدید بر روی موش ها نشان می دهد ترکیب دو نوع داروی مختلف، «ژمسیتابین» عامل داروی شیمی درمانی و دارویی آزمایشی به نام «MRK003» در بدن جاندار مجموعه رویدادهایی را به وجود می آورد که در نهایت منجر به مرگ سلول های سرطانی خواهد شد.

دانشمندان اکنون در حال بررسی آغاز فاز آزمایش های بالینی این درمان جدید هستند تا میزان تاثیرگذاری آن را بر روی انسان دریابند. این آزمایش های بالینی در «کمبریج» انجام می گیرند.

به گفته محققان، این تحقیق از مطالعاتی است که در زمینه مطالعات سرطان لوزالمعده دارای اولویت است زیرا میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری همچنان بالا است.

این بیماری سالانه در میان هشت هزار بریتانیایی تشخیص داده می شود و پنجمین عامل مرگ در اثر سرطان در بریتانیا به شمار می رود، در حالی که میزان نجات از این بیماری نسبت به دیگر سرطانها بسیار پایین بوده و مدت زمان میان تشخیص و مرگ معمولا پایین است.

محققان دانشگاه «کمبریج» از اینکه نتایج مطالعاتشان در مرحله بالینی مورد آزمایش قرار می گیرد بسیار خوشحال بوده و باور دارند این آزمایش به زودی میزان تاثیرگذاری دارو را بر روی انسان ها ارزیابی می کند و نشان می دهد که میزان موفقیت آن برای درمان انسان ها چه اندازه خواهد بود.

در مجموع 60 مبتلا به سرطان لوزالمعده برای حضور در فاز اول و دوم این دوره بالینی حضور پیدا خواهند کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها