رانیه‌ری: سرسختی اودینزه، شگفت‌انگیز است

تمجید مربی اینتر از یک حریف درجه اول

اودینزه یکی از رقبای اینتر در بالاهای جدول لیگ فوتبال ایتالیا در فصل جاری بوده و بهتر است بگوییم سفید و سیاه‌های اودینزه تیمی بوده‌اند که در این پیکارها کاملا از اینتر پیش افتاده و این تیم را بیش از گذشته در حسرت روزهای طلایی‌اش فرو برده‌اند. جالب آن که کلودیو رانیه‌ری، سرمربی معروف و 60 ساله اینتر در تمجید از این حریف قوی اصلا صرفه‌جویی نمی‌کند و قصد نادیده گرفتن دستاوردهای بزرگ و غیرمنتظره این رقیب ویژه طی 2 سال اخیر را ندارد.
کد خبر: ۴۵۱۸۱۲

وقتی 2 تیم چندی پیش در جوزپه مه‌آتزا به مصاف هم رفتند، آبی و سیاه‌های شهر میلان به رغم بهره‌گیری از مزایای میزبانی به نتیجه‌ای بهتر از تساوی نرسیدند و همین مساله نیز رانیه‌ری را - که پیشینه هدایت یوونتوس و آ.اس.رم را هم در سال‌های اخیر دارد - در تعریف از بازیگران اودینزه ثابت‌قدم‌تر ساخته است. رانیه‌ری که پس از گذشت فقط 5 هفته از فصل جاری لیگ ایتالیا و بعد از برکنار شدن جان‌ پیه‌رو گاسپرینی ناکام از پست هدایت اینتر، عهده‌دار این سمت شد و نراتزوری را در اواخر آذر و اوایل دی تا رده پنجم جدول رده‌بندی سری A هم بالا کشید، می‌گوید: «حسن بزرگ و دستاورد اصلی اودینزه این است که توانسته در فصول اخیر به رغم مسوولیت‌های فزاینده برخاسته از هر فصل درخشش در کالچو، در فصل بعدی بر حجم فروغ خود بیفزاید یا حداقل چیزی در همان سطح باشد. اگر این تیم توانسته است در سال‌های اخیر پیوسته جایی در بالاهای جدول داشته باشد، به سبب همین استمرار در کارش و ادامه‌دادن به کار و تلاشش بوده است. آنها همیشه می‌جنگند و یک تیم رقابتجو هستند و همین مساله راز اصلی توفیق آنان است».

قطب کوچک تازه

اودینزه فصل پیش نیز همپا با ناپولی و لاتزیو و حتی بالاتر از آنها به یک قطب کوچک تازه در فوتبال ایتالیا تبدیل شد و بخصوص با تکیه بر گلزنی‌های پایان‌ناپذیر آنتونیو دی ناتاله که در 35 سالگی هم غروب را نمی‌شناسد، بعد از 2 «بزرگ» شهر میلان و ناپولی در رده چهارم جدول جاخوش کرد و شگفتی‌ها را به اوج رساند. آنها که گمان داشتند اودینزه تیمی تک‌فصلی است و امسال کم می‌آورد، بشدت جا خورده‌اند زیرا این تیم در این فصل هم کم و بیش همان روند و ریتم را تکرار کرده و حتی فراتر رفته و در هفته‌هایی بالاتر از آث‌میلان و یوونتوس صدرنشین هم شده است. رانیه‌ری می‌گوید: «اودینزه از نظر من تیمی شگفـت‌انگیز است. تخصص آنها در بستن و حفظ بازی و سپس اجرای حملات سریع در عمق خط دفاعی حریفان، یک اسلحه کارساز در دست آنهاست. هر کس با این تیم بازی دارد، باید بشدت مراقب باشد زیرا اگر طرح قوی و مشخصی نداشته باشد، در دام دی ناتاله و یارانش خواهد افتاد. در میان تمام مسابقاتی که ما در این فصل داشته‌ایم، بازی اخیرمان با اودینزه سخت‌ترین بود زیرا مجال تنفس هم به ما ندادند و تورهای حفاظتی خود را در همه جای زمین پهن کردند.»

دوران اقتدار

در حالی که آث‌میلان از فصل گذشته به این سو آشکارا احیا شده و محصول و نشانه مستقیم آن کسب اسکودتو بعد از فترتی 7 ساله بوده و یوونتوس هم امسال به دوران اقتدار و استحکامش بازگشته است، ادامه درخشش اودینزه مفهوم و ارزش بسیار بیشتری یافته است. در کالچو همیشه فیورنتینا، لاتزیو و البته آ.اس.رم و اخیرا ناپولی نیز تیم‌هایی قابل حساب بوده‌اند، اما اودینزه در 2 سال اخیر بر آنها سایه انداخته و فقط قدری از میلان و اینتر عقب مانده است. واقعه‌ای که اگر مراتب بازیابی اینتر بعد از شروع فاجعه‌بارش در این فصل کامل شود، امسال نیز قابل تکرار نشان می‌دهد.

اودینزه تابستان امسال، 2 مهره کارساز خود را فروخت و با این وجود تضعیف نشده و همان‌قدر پرتلاش، دقیق و برنامه‌دار است که فصل گذشته بود. رانیه‌ری در نقطه مقابل در فراز و فرودهای نراتزوری در این فصل گرفتار آمده و تقاص یکی دو نتیجه خوب را معمولا با ناکامی در میدان بعدی پس داده است. او و اینتر لااقل در جام قهرمانان باشگاه‌های اروپا جبران مافات کرده و با مقام صدرنشینی از گروه دوم این رقابت بالا رفته‌اند و در مرحله یک هشتم نهایی هم با مارسی فرانسه بازی دارند که از «قدرت‌»‌های این فصل نبوده است.

آرزوی دست نیافته

با این حال آرزوی رانیه‌ری در هفته‌های اخیر سرایت گوشه‌ای از سر‌سختی ذاتی مردان اودینزه به شاگردانش بوده است.چیزی که تا این مقطع از فصل نصیب آبی و سیاه‌های شهر میلان نشده و در عوض در اردوی اودینزه در فوران بوده است.

اگر جز این بود اینتر در اوایل فصل تا رده‌های هجدهم و نوزدهم جدول کالچو هم سقوط نمی‌کرد. برای تیمی که در 6 سال گذشته 5 بار قهرمان «سری A» شده، این بدترین کارنامه ممکن تلقی شده است.

 Channel 4 / مترجم:‌وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها