کد خبر: ۴۵۱۳۶۱

2 نوع حلزون وجود دارد: یکی حلزون صدفدار و یکی حلزون بی‌صدف. حلزون صدفدار خانه‌اش همیشه دنبالش هست و هر موقع احساس خطر کند در خانه‌اش پنهان می‌شود، ولی حلزون بی‌صدف همیشه دنبال یک جایی می‌گردد که زیرش بتواند پنهان شود. حلزون‌ها 2 جفت شاخک دارند که یک جفت آن دهانش است و جفت دیگر آن چشمانش است.چشم‌های حلزون دربالای آن شاخک‌ها قراردارد و دهانش به شکل خرطوم است و در انتهای خرطوم دندان‌های تیزی است که به وسیله آنها می‌تواند غذایش را خرد کند و داخل دهانش زبانی دارد که روی آن زبان صدها دندان ریز وجود دارد که برای ریزریز کردن غذا از آن استفاده می‌کند. حلزون از گیاهان و نباتات تغذیه می‌کند. یک نکته جالب درباره حلزون این است که حلزون خیلی آرام حرکت می‌کند و ما باور داریم که این جانور هیچ‌گونه پایی ندارد، ولی جالب اینه که حلزون در قسمت زیرین بدنش پا دارد. و این پا مسطح و صاف بوده و دارای عضلاتی است که حلزون برای لغزیدن روی زمین به کار می‌برد. این پا دارای غده‌های ریزی است که وقتی حرکت می‌کند از آن مایع لزجی بیرون می‌ریزد و باعث آسان حرکت کردن حلزون می‌شود. حرکتش آنقدر راحت می‌شود که می‌تواند با حرکت موجدار روی سطح زمین بلغزد. حلزون هرگز راه مخفیگاهش را گم نمی‌کند و خیلی راحت می‌تواند راهش را پیدا کند.

بچه‌ها می‌دانید سن حلزون را از کجا می‌توان تشخیص داد؟

سن حلزون را از خطوط روی صدف او می‌توان فهمید. هرچه سن این جانور بالا می‌رود روی صدفش خطوط حلقه حلقه به وجود می‌آید. یعنی به ازای هرسال یک حلقه وجود دارد.‌ حلزون‌ها تخم گذارند و گاهی تخم‌های ریز و زیاد و گاهی اوقات تخم‌های بزرگ و کمتر و مدتی طول می‌کشد تا بچه حلزون‌ها از داخل تخم‌ها بیرون بیایند و یک زندگی دیگه با یک حلزون کوچولو شروع شود. خب بچه‌های مهربون حالا خوب این جانور را شناختید و با زندگیش
آشنا شدید.

پس از این به بعد یادتون باشه اگر یک حلزون دیدید آزارش ندهید. چون آنها هم با این‌که کوچک هستند، ولی زندگی دارند. برای این‌که نقاشی این حلزون را یاد بگیرید به جدول آموزش نگاه کنید و طبق آن عمل کنید. یعنی از اشکال هندسی ساده شروع کنید تا به ریزه‌کاری برسید. بچه‌ها اگر گفتید این حلزون نقاشی ما چند سالشه؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها