پیشرفت 52 درصدی مونوریل قم

استاندار قم با اشاره به پیشرفت 52 درصدی پروژه منوریل قم، بر لزوم سرعت دادن به روند اجرا و رفع موانع و مشکلات این پروژه تاکید کرد.
کد خبر: ۴۵۰۲۳۲

به گزارش ایسنا، محمدحسین موسی‌پور، در جلسه شورای سازمان قطار شهری قم بر ضرورت برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه در چند جبهه کاری اشاره کرد و افزود: با توجه به این که عملیات نصب سرستون‌ها و احداث سقف اول ایستگاه‌ها در مراحل پایانی قرار دارد، باید این بخش‌ها به سرعت تکمیل و همزمان مقدمات شروع مراحل بعدی کار فراهم شود.

وی با اشاره به احداث کارگاه تولید تیرهای پیش‌ساخته بتنی برای پروژه منوریل قم‌ گفت: در این کارگاه تیرهای بتنی موردنیاز پروژه منوریل برای نخستین بار در کشور تولید می‌شود.

موسی‌پور با تاکید بر لزوم پیگیری و تسریع در اجرای قراردادهای مربوط به تأمین تجهیزات و سیستم‌های پیشرفته موردنیاز پروژه، به پیگیری‌های انجام گرفته برای حل مشکل بانکی مربوط به تهیه و خرید واگن‌های ناوگان، اشاره و خاطرنشان کرد: گشایش اعتبار اسنادی در این بحث بسیار ضروری و مهم است و به منظور از دست ندادن زمان، باید راهکارهای متعددی مدنظر قرار گیرد.

استاندار قم، مناقصه فاز دوم پروژه منوریل را یادآور شد و گفت: علاوه بر دقت در قیمت اجرای طرح، توانمندی و توان اجرایی پیمانکار و رعایت کامل ضوابط، موضوع مهمی است که باید در انجام مناقصه و گزینش پیمانکار مجری فاز دوم منوریل مورد توجه قرار گیرد.

موسی‌پور به اهمیت معماری ایستگاه‌های منوریل اشاره و بیان کرد: طراحی ایستگا‌ه‌ها بویژه ایستگاه میدان شهید مطهری باید با معماری اسلامی و ابنیه‌های تاریخی ـ فرهنگی حرم مطهر و هسته مرکزی شهر همخوانی و تناسب داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها