باند مافیایی با 850 کیلوگرم شیشه در دام پلیس

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اعلام انهدام مافیای بزرگ شیشه در شهر تهران اعلام کرد: این باند مافیایی 13 نفره با 850 کیلوگرم مواد مخدرصنعتی از نوع شیشه در دام پلیس افتاد .
کد خبر: ۴۴۳۷۵۷

مصطفی محمد نجار که روز شنبه در ساختمان پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا حاضر شده بود به خبرنگاران گفت: این مجرمان سابقه دار که سابقه شرارت نیز دارند، اقدام به تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی می‌کردند که پس از فعالیت‌های پلیسی و انجام کارهای اطلاعاتی شناسایی و دستگیر شدند .

وزیر کشور حضور قضات در صحنه را موجب برخورد سریع با سوداگران مرگ دانست و افزود: قانون جدید مبارزه با مواد مخدر این امکان را برای ما فراهم کرده است که با هر گونه تولید یا توزیع‌کننده مواد مخدر صنعتی برخورد شدیدی داشته باشیم.

وی گفت: به تایید معاون دبیر کل سازمان ملل متحد، ایران محور مبارزه با مواد مخدر در سطح جهان است که موید این موضوع شهید شدن سه هزار و 700 نفر از نیروهای ایرانی و اهدای 11 هزار جانباز در این راه است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر صنعتی در اولویت برنامه های کاری ما قرار دارد، گفت: میزان تولید خشخاش در کشور افغانستان از سال 2010 تا 2011 افزایش چشمگیری داشته که با مذاکرات انجام شده، به دنبال کاهش آن هستیم.

به گفته وی، ‌اکنون در پایانه‌ها و فرودگاه‌های کشور از امکانات لازم برای عدم ورود مواد مخدر به کشور استفاده می‌ شود.

وزیر کشور از 17 برابر شدن بودجه انسداد مرزها در دولت های نهم و دهم خبر داد و افزود: در مجموع، 700 میلیون دلار به انسداد مرزها اختصاص یافته که در این رابطه بیشترین رقم بر اساس اولویت به نیروی انتظامی اختصاص یافته است.

وزیر کشور به تولید‌کنندگان و توزیع‌کنندگان مواد صنعتی هشدار داد که با آنها به صورت جدی و بدون هیچ اغماضی برخورد خواهد شد.

نجار درباره نشست سه جانبه ایران، افغانستان، پاکستان که به میزبانی کشور افغانستان برگزار شده بود، گفت: گروهی با نام جی. ‌پی. سی تشکیل شد تا با همکاری‌های مشترک و انجام عملیات‌های برون‌مرزی بتوان با تولید و توزیع مواد مخدر مبارزه کرد.

وی افزود: در این نشست بیانیه‌ای 12 ماده‌ای به تصویب رسید که از جمله مصوبات آن بحث کاهش تقاضا، ایجاد گشت دریایی، کاهش تولید خشخاش و ایجاد کشت جایگزین در جهت ارتقای توانمندی عملیاتی از جمله محورهای این بیانیه است.

نجار در باره برخورد با فعالیت‌های تروریستی اظهار داشت: در این زمینه موافقتنامه‌ امنیتی بین ایران و افغانستان وجود دارد که همین قرارداد در حال انعقاد میان ایران و پاکستان است.

وزیر کشور مواد مخدر و تروریسم را دو روی مشترک یک سکه بیان کرد و گفت: به صورت جدی پیگیر برخورد با مواد مخدر و تروریسم هستیم. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها