اوسین بولت دونده جاماییکایی برای سومین بار به عنوان بهترین دونده سال 2011 جهان انتخاب شد.
کد خبر: ۴۴۰۰۳۸

«سالی پیرسون» از استرالیا نیز عنوان بهترین دونده زن جهان در سال 2011 را به خود اختصاص داد.

جوایز نقدی 100 هزار دلاری هم برای این دو دونده در نظر گرفته شده است که طی مراسمی توسط  «آلبرت دوم» شاهزاده موناکو و رییس افتخاری فدراسیون بین المللی دو و میدانی و همچنین «لامین دیاک» رییس این فدراسیون و اتحادیه بین المللی دو و میدانی (یاف) به آنها اهدا خواهد شد.

بولت 25 ساله توانست در دوی 200 متر مسابقات قهرمانی جهان در «دائگو» با موفقیت از عنوان قهرمانی خود دفاع کند.

وی این مسابقات را با رکوردشکنی در دوی 4 در 100 متر امدادی پایان داد. این دونده عنوان نخست هر چهار مسابقه 200 متری را که در فصل گذشته برگزار شد، از آن خود کرد.

این دونده جاماییکایی در عین حال با زمان 9.76 ثانیه پیشتاز دوی 100 متر جهان در سال 2011 هم هست و در پنج مسابقه از شش مسابقه ای که در این ماده برگزار شده، عنوان قهرمانی را به دست آورده است.

«بولت» در سال های 2008 و 2009 نیز به عنوان بهترین دونده سال شناخته شده بود.

در بخش زنان نیز «پیرسون» 25 ساله قهرمان دوی با مانع 100 متر است که در 11 مسابقه گذشته 10 بار قهرمان شده است. او در هفت مسابقه از 11 مسابقه سال 2011 نیز موفق شد سریعترین زمان را به نام خود ثبت کند.

اوج درخشش وی هنگامی بود که با ثبت زمان 12.28 ثانیه توانست علاوه بر کسب عنوان قهرمانی جهان، چهارمین دونده زن تاریخ شناخته شود که بعد از حدود دو دهه سریعترین زمان را رقم زده است.

«پیرسون» نیز همانند «بولت» در سال 2003 قهرمان مسابقات جوانان جهان شده بود.

«یاف» همچنین در بخش بهترین عملکرد سال، «یوهان بلیک» جاماییکایی را انتخاب کرده است.

او در مسابقات بروکسل توانست با زمان 19.26 ثانیه دومین دونده سریع تاریخ در دوی 200 متر شود. در قسمت زنان نیز «ویویان چرویوت» کنیایی انتخاب شد که در مسابقات «دائگو» عناوین قهرمانی پنج هزار و 10 هزار متر را به دست آورد.

در بین ستارگان آینده دو و میدانی «کرانی جیمز» قهرمان دوی 400 متر جهان و «کریستین هوسانگ» قهرمان و رکوردار پرتاب نیزه جوانان جهان در مسابقات لیل انتخاب شدند.

در بخش مربیان «جان ولزیان» از کنیا جایزه یک عمر دستاورد مربیگری را به دست آورد.

«آلیان بیلوین» از فرانسه هم نیز جایزه یک عمر دستاورد خبرنگاری را به دلیل 33 سال فعالیت در حوزه دو و میدانی برای مجله «اکیپ» کسب کرد.

وی سردبیر گروه ورزش های المپیکی در این مجله و همچنین رییس بخش دو و میدانی است.

«بیلوین» که سابقه نایب رییس کمیسیون دو و میدانی انجمن ورزشی نویسان جهان (ایپز) را در کارنامه دارد، از سال 1992 تا 2007 در عضویت کمیسیون خبری اتحادیه بین المللی و دو میدانی قرار داشت.

شهر «دائگو» کره جنوبی نیز به عنوان بهترین میزبان مسابقات دو و میدانی جهان انتخاب شده است.

این شهر مسابقات قهرمانی جهان در سال 2011 را در جوی فوق العاده برگزار کرد. تجربه ای که توسط بسیاری از جوانان کره ای به وجود آمد. افرادی که برای اولین بار مسابقات را تماشا می کردند.

این چهارمین دوره است که بهترین شهر میزبان دو و میدانی انتخاب می شود. قبل از این شهرهای هلسینکی، گوتنبرگ و اشتوتگارت انتخاب شده بودند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها