رئیس انجمن مددکاری ایران گفت : سازمان ملی جوانان در تقسیم بندی اعتبارات مربوط به اوقات فراغت دانش آموزان دچار اشتباه شده است.
کد خبر: ۴۳۹۷۳

دکتر مصطفی اقلیما با اعلام این مطلب به خبرنگار ما گفت : سازمان ملی جوانان تاکنون هیچ اقدام زیربنایی برای اوقات فراغت جوانان انجام نداده و در تقسیم بندی اعتبارات ، دچار اشتباه شده است . دکتر مصطفی اقلیما با بیان این که بیش از 90 درصد جوانان به دلیل بالا بودن نرخ رشد ناامیدی دچار پیری زودرس شده اند، اظهار کرد: فشارهای وارده اجتماعی به جوانان 100 برابر نسبت به افراد مسن بیشتر است . وی با اشاره به این که سازمان آموزش و پرورش نیز یکی از سازمان های دریافت کننده بودجه اوقات فراغت دانش آموزان از سوی سازمان ملی جوانان است ، افزود: آموزش و پرورش محل تعلیم و تربیت است و دلیلی ندارد بودجه اوقات فراغت دانش آموزان در اختیار این سازمان قرار گیرد. اقلیما با بیان این که تاکنون هیچ برنامه ریزی دقیق و اصولی به منظور اوقات فراغت جوانان نشده است ، یادآور شد: با طرح یک سیاست کلی می توان نیازهای جوانان جامعه را با توجه به امکانات موجود مرتفع کرد. دکتر محمدتقی جغتایی با اشاره به بافت اجتماعی در گذشته عنوان می کند: سالها پیش به دلیل شرایط شغلی ، جوانان در اوقات فراغت در محل کسب والدین خود مشغول به کار می شدند؛ ولی در شرایط کنونی و به علت تغییر بافت اجتماعی در جامعه درخصوص اوقات فراغت جوانان فکری نشده است و باید در زمینه حل مشکلات اوقات فراغت جوانان از نهادهای دولتی و غیردولتی بخصوص شهرداری ها کمک گرفت و باید تقسیم بندی اوقات فراغت در سطوح مختلف شهرداری و محلات قرار گیرد؛ چرا که با کمی تامل می توان دریافت بافت اقتصادی و اجتماعی سالهای گذشته بسیار مفیدتر از شرایط کنونی درخصوص اوقات فراغت جوانان عمل کرده است .پیش بینی اوقات فراغت ، فقط برای 39درصد از جوانان در همین حال رئیس سازمان ملی جوانان گفت : امسال برای حدود 39 درصد از جوانان کشور برنامه اوقات فراغت پیش بینی شده است . رحیم عبادی با اعلام این خبر ، گفت : با هماهنگی های صورت گرفته ، امسال بیش از 16 دستگاه دولتی و 2100 سازمان غیردولتی در امر برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان مشارکت کرده اند. وی که در همایش «افتتاحیه برنامه های اوقات فراغت جوانان» سخن می گفت ، افزود: دولت نباید خود را متصدی برنامه های اوقات فراغت بداند عبادی در پایان با بیان این که به رغم تلاشهای صورت گرفته ، تاکنون تنها 20 درصد جوانها امکان بهره مندی از برنامه های اوقات فراغت را داشته اند، بر بسیج تمامی امکانات برای هر چه بهتر پرکردن اوقات فراغت جوانان تاکید کرد.

پیام رئیس جمهوری به همایش اوقات فراغت جوانان

رئیس جمهوری در پیامی به همایش «اوقات فراغت جوانان» تصریح کرد: فراغت جوانان فرصتی برای اندیشیدن ، نشاط و تحرک و نه تهدید برای گریز از تفکر و سردرگمی است . در قسمت دیگری از این پیام آمده است : با فرارسیدن فصل تابستان و طرح اوقات فراغت ، شکل ویژه ای در سیاست ها و برنامه های عمومی در عرصه علایق و خواسته های جوانان مطرح می شود که شایسته است ، مسوولان و دست اندرکاران امور جوانان به صورتی هدفمند و علمی به آن بپردازند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها