گفت‌وگو با لئوناردو ، مدیر فنی پاری‌سن‌ژرمن

هدف، لیگ قهرمانان است

پاری ‌سن ‌ژرمن با مالکان قطری جدیدش برنامه بزرگی برای رویایی شدن دارد. این تیم با بودجه‌ای 80 میلیون یورویی سعی کرد در فصل نقل و انتقالات دست به شکار چهره‌های مطرح فوتبال بزند، اما تنها خاویر پاستوره آرژانتینی را با مبلغ سرسام‌آور 40 میلیون یورو به پاریس آورد تا نشان دهد این تیم را می‌توان از این پس منچسترسیتی فرانسه نامید.
کد خبر: ۴۳۲۴۳۵

لئوناردوی برزیلی هم با وجود نتابج خوبی که از اواسط فصل قبل در اینتر گرفت ناگهان با قراردادی که مبلغ آن فاش نشده به پاریس آمد تا به عنوان مدیر فنی باشگاه مشغول به کار شود، هر چند مطبوعات فرانسوی از او به عنوان مربی آینده باشگاه نام می‌برند. او در گفت‌وگویی با روزنامه اکیپ از اهداف بلندمدت تیم و تغییرات ایجاد‌شده می‌گوید.

سابقه حضور شما در پاری‌سن‌ژرمن چقدر در قبول این کار به شما کمک کرد؟

‌من خاطره خیلی خوبی از این تیم دارم و 14 ماهی را که قبلا به عنوان بازیکن در این تیم سپری کردم، برایم خاطره‌انگیز است. همان زمان هم ترک پاریس برایم مشکل بود و می‌دانستم روزی شاید به اینجا برگردم. حالا از این‌که به این تیم برگشتم خوشحالم. من از طرف افرادی انتخاب شدم که می‌خواهند کار بزرگی انجام دهند و برای رسیدن به موفقیت برنامه دقیقی دارند. من هم از این‌که بخشی از برنامه آنها هستم خوشحالم و تصور می‌کنم پاری‌سن‌ژرمن پس از این برنامه به رتبه‌های بالایی در فوتبال فرانسه و اروپا می‌رسد.

پس برای حضور در این پست نیاز به دلیل خاصی برای قانع شدن نداشتید؟

ترک ایتالیا برایم ساده نبود. موضوع ترک کردن یک باشگاه نبود، بلکه من یک شهر را ترک کردم. زندگی من برای سال‌ها در میلان بود و انتظار نداشتم مجبور به ترک آن شوم.

اما باخت در خانه به لورین در اولین هفته بازی‌ها مشکل ساز نبود؟

‌قطعا تیم ما نیاز به کمی‌ زمان برای هماهنگ شدن دارد.تیم در فصل قبل نتایج خوبی گرفت و من کار زیادی برای تغییر ترکیب در تیم نداشتم. من بیشتر سعی کردم استانداردهای لازم را برای هر چه بهتر کردن برخی شرایط ایجاد کنم. تیم برای بازی در لیگ قهرمانان به وجود برخی شرایط نیاز دارد و من درصدد ایجاد آنها هستم.

وقتی به ورزشگاه پارک دوپرنس قدم گذاشتید چه احساسی داشتید؟

14 سال از آخرین بازی‌ام در این ورزشگاه می‌گذشت و حالا من برای این‌که به این تیم کمک کنم به پاریس آمدم و درغیر این صورت ترک اینتر اصلا امکان‌پذیر نبود.

اهداف بلند مدت پاری‌سن‌ژرمن چیست؟

‌اول و مهم‌تر از همه بازی در لیگ قهرمانان و در رتبه‌های بعدی کسب قهرمانی در فرانسه. البته ما برای رسیدن به‌هرکدام از اینها به زمان نیاز داریم هر چند توان بالقوه تیم و ترکیب فنی آن بالاست.

موفقیت در پاریس را ساده‌تر از میلان می‌دانید یا دشوارتر؟

پاریسن‌ژرمن باشگاه بزرگی است و حدود 41 سال سابقه دارد. آنها فصل قبل چهارم شدند و در فینال جام حذفی هم حضور داشتند و به یک چهارم یورولیگ رسیدند. حالا مدیریت باشگاه به طور کلی عوض شده و باشگاه به تغییرات زیادی نیاز دارد. مالکان جدید باشگاه ایده‌های شفافی درباره آینده دارند و افرادی هم که از قدیم در باشگاه کار می‌کردند دوست دارند روند رو به جلوی تیم حفظ شود.

اما به نظر می‌رسد انتظار رسانه‌ها و هواداران از شما و تیم بالا رفته، چون حدود 80 میلیون پوند هزینه خرید 8بازیکن جدید شد!

‌برخی، اتفاقات امسال در بازار نقل و انتقالات را با سال گذشته مقایسه می‌کنند؛ امسال ما باید به سرعت عمل می‌کردیم تا برخی بازیکنان به موقع برسند و به نظرم با بودجه‌ای که داشتیم بد عمل نکردیم. ما بازیکنان خوبی از قدیم داشتیم و در پست‌هایی هم که نیازمند تقویت تیم بودیم چند ستاره را به خدمت گرفتیم. ما بیش از اندازه خرید نکردیم و با توجه به این‌که باشگاه در سال قبل خرید قابل توجهی نکرده بود نیاز بود تا تغییرات زیادی در تیم صورت گیرد. تیم اهداف تازه‌ای دارد و باید بازیکنانی را داشته باشد که با این انگیزه‌ها تطابق داشته باشند.

انتقال خاویر پاستوره در ابتدا غیر ممکن به نظر می‌آمد، ولی سرانجام او به پاریس آمد. حالا هم صحبت از انتقال دیمیتار برباتف و دیوید بکام در ژانویه است... .

‌‌‌‌عملی شدن انتقال‌هایی که شما به آن اشاره کردید به برخی شرایط وابسته است و هنوز نمی‌توان درباره آنها نظر قطعی داد، اما حضور بازیکنان جدید در هر تیم به طور کلی اتفاق مثبتی است، چون مربی و سایر بازیکنان شرایط را کاملا درک کرده و همه از خریدهای صورت گرفته راضی هستند.

به این ترتیب شما خریدی در ژانویه نخواهید داشت؟

ما همچنان در بازار فعال هستیم و تصور می‌کنم تیم ما می‌تواند در یکی دو پست بازیکنان جدیدی را داشته باشد. ما برای رسیدن به لیگ قهرمانان به بازیکنان باتجربه نیاز داریم.

اکیپ‌ 
‌مترجم: امیررضا نوری‌‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها