بازار داخلی سکه کاملا منطبق بر بازارهای جهانی عمل نکرد

کاهش محسوس قیمت سکه

با کاهش 150 دلاری هر اونس طلا در بازارهای جهانی، قیمت سکه تمام بهار آزادی در بازارهای داخلی حدود 40 هزار تومان کاهش یافته است. پس از آن‌که قیمت اونس طلا به رقم بی‌سابقه 1930 دلار رسید از اوائل هفته گذشته کاهش یافت و به 1650 دلار در آخرین معاملات روز جمعه رسید.هر چند در معاملات روز پنجشنبه بازار هر قطعه سکه تمام 610 هزار تومان و در شعب بانک‌ها هم 599 هزار تومان عرضه شد، اما بازار و بانک دیروز نتوانست در برابر کاهش قیمت‌ها دوام بیشتری بیاورد و مجبور به کاهش محسوس قیمت‌ها شد.
کد خبر: ۴۳۱۳۰۲

تا عصر دیروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در بازار 572 هزار تومان عرضه شد.دیروز در شعب بانک‌ها این ارقام به ترتیب 566 هزار و800 تومان، نیم‌سکه 265 هزار و 200 تومان و ربع سکه هم 136 هزار و240 تومان عرضه شد.

کارشناسان بازار می‌گویند همان‌طوری‌که قیمت سکه و طلا در بازارهای داخلی از افزایش قیمت‌های اونس طلا تبعیت می‌کرد، با این افت قیمت این هفته باید شاهد کاهش محسوس سکه و طلا در بازار باشیم.براساس برخی محاسبات نرخ واقعی هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با قیمت‌های فعلی جهانی حدود 540 هزار تومان خواهد بود.

با این حال کاهش قیمت سکه به میزانی که انتظار می‌رفت اتفاق نیفتاد و بازار داخلی کاملا منطبق بر بازارهای جهانی عمل نکرد. البته یکی از عوامل عدم تحقق این پیش‌بینی افزایش نسبی نرخ دلار در بازار داخل بود، به‌طوری‌که قیمت فروش این ارز بین‌المللی دیروز تا حدود 1270 تومان رشد داشت.به نظر می‌رسد امروز هم باید منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا در داخل بود هر چند از امروز بازارهای جهانی مجددا بازگشایی شده و آغاز مجدد روند صعودی قیمت طلا دور از انتظار نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها