کرمان ـ مهر: استاندار کرمان از راه‌اندازی کارخانه کک‌سازی زرند در سال جاری خبر داد و گفت: چند طرح صنعتی و معدنی تا پایان امسال در کرمان به بهره‌برداری می‌رسد.اسماعیل نجار اعتبار اختصاص یافته به این پروژه‌ها را 1000 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: افتتاح این پروژه‌ها تاثیر بسزایی در اقتصاد و اشتغال استان کرمان دارد. وی با بیان این که طرح‌های فولاد بردسیر و گندله زرند طی 2 سال آینده افتتاح خواهند شد، گفت: چند طرح بزرگ دیگر نیز در استان کرمان در دست احداث است.
کد خبر: ۴۳۰۵۹۳

تبریز ـ ایرنا: دبیر ستاد سرمایه‌گذاری آذربایجان شرقی گفت: در جریان سفر هیات اقتصادی استان که قرار است 2 مهرماه به این کشور سفر کند، 73 عنوان پروژه به فعالان اقتصادی و صنعتی این کشور معرفی می‌شود. رضا حسینی افزود: ارزش این پروژه‌ها بیش از 14 میلیارد دلار است که در بخش‌های مختلف گردشگری، زیربنایی، صنعت و معدن، عمرانی و خدمات و بازرگانی تقسیم‌بندی شده و با ترجمه چینی به طرف‌های مقابل ارائه خواهد شد. وی اظهارکرد: در این فهرست‌بندی تلاش شده طرح‌های باارزش و مطالعه شده که قابلیت اجرایی سریع‌تری دارند به طرف‌های چینی ارائه شود.

فارس ـ گلستان: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گلستان گفت: طرح استفاده مجدد از پساب و استحصال آب صنعتی در شهرک صنعتی آق‌قلا آماده بهره‌برداری است.

علی پورنبوی افزود: طرح استفاده مجدد از پساب شهرک صنعتی آق‌قلا با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال در سال 89 آغاز و به عنوان اولین طرح در استان‌های شمالی و دومین طرح ملی اجرا و در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح، روزانه حدود 170 مترمکعب پساب تصفیه شده در حد استاندارد مورد نیاز واحدهای صنعتی، تولید و قابل استفاده خواهد بود.همچنین حدود 350 مترمکعب به عنوان محصول جانبی و در حد استانداردهای جهانی برای مصارف فضای سبز شهرک تولید خواهد شد.

آستارا ـ فارس: سرپرست شیلات آستارا از آغاز صید ماهیان استخوانی در غرب گیلان از اول مهر امسال خبر داد و گفت: امسال با توجه به وضعیت آب و هوا پیش‌بینی می‌شود صید خوبی در پیش داشته باشیم.

صادق خاصی‌پور با تصریح این‌که شهرستان آستارا یکی از مراکز اصلی فروش ماهیان استخوانی به مردم و مسافران است، افزود: قیمت این نوع ماهیان در آستارا نسبت به شهرستان‌های مجاور بالاتر بوده و به همین دلیل بسیاری از صیادان برای فروش ماهیان خود آن را به آستارا انتقال می‌دهند.

بجنورد ـ ایرنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی گفت: طرح آبرسانی به 281 روستا در قالب مجتمع‌های آبرسانی در مناطق مختلف این استان در حال اجراست.

بهروز برنامهر با بیان این که با جذب بخشی از اعتبارات لازم، عملیات اجرایی این طرح‌ها از سال 89 آغاز شده است، افزود: با تکمیل این مجتمع‌های آبرسانی که در شهرستان‌های مانه و سملقان، بجنورد، شیروان و اسفراین قرار دارند بیش از 136 هزار و 861 نفر از جمعیت روستایی استان زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار خواهند گرفت.

اهواز ـ فارس: نماینده مردم خرمشهر در مجلس گفت: انتقال آب کارون به فلات مرکزی باعث بحرانی شدن وضعیت نخیلات در این شهرستان شده است.

مصطفی مطورزاده افزود: انتقال آب از سرشاخه‌های کارون، آسیب‌های فراوانی را به اقتصاد استان و بویژه شهرستان خرمشهر وارد کرده به طوری که وضعیت زراعت و کشاورزی در استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است و انتقال آب از سرشاخه‌های کارون وضعیت تالاب شادگان را نیز با خطر جدی مواجه کرده و اگر به این موضوع رسیدگی نشود، لطمه‌های جبران‌ناپذیری به محیط زیست وارد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها