دیه‌گو مارادونا، مربی الوصل امارات:

حرف برگشت به تیم ملی را هم نزن!

«دیه‌گو مارادونا» حالا هزاران کیلومتر دورتر از آرژانتین زندگی می‌کند. او مربیگری در امارات را انتخاب کرده و به گفته خودش دوست دارد تمام تلاشش را برای کسب نتیجه‌ای خوب انجام دهد. تقریبا یک‌سالی از اخراج او از تیم ملی آرژانتین می‌گذرد و حالا او در خاورمیانه کارش را با الوصل، تیمی‌ نه‌چندان قدرتمند در لیگ امارات ادامه می‌دهد. او در تازه‌ترین گفت‌وگویش از احتمال بازگشت به تیم ملی و آخرین تحولات پس از فاجعه کوپا آمریکا می‌گوید:
کد خبر: ۴۲۸۸۳۹

چرا برای مربیگری به امارات آمدید؟

چون کار کردن را دوست دارم و نمی‌توانم بیکار بمانم. هوا دراینجا حتی به بالای 40 درجه هم می‌رسد، اما من شکایتی ندارم و توافق کرده‌ام با همه چیز بسازم. کارم را می‌کنم، ولی می‌شنوم که هنوز تیم ملی خوب بازی نمی‌کند. چون باز هم عده‌ای حرف‌های احمقانه می‌زنند و در کار تیم دخالت می‌کنند، ولی اینجا من براحتی با «پوش» هر روز 3 ساعت تمرین می‌کنم (ادسون پوش یکی از 3 یار خارجی تیم الوصل از شیلی به این باشگاه پیوسته است) در تیم ملی همیشه مشکل تمرین با برخی بازیکنان وجود داشت، اما بازیکنان من اینجا ساعت 7 صبح آماده تمرین هستند.

بازی‌های تیم ملی را در کلکته و بنگلادش دیدید؟

نه تماشا نکردم. از وقتی از تیم ملی رفتم دیگر بازی‌های ملی را نمی‌بینم و نمی‌خواهم ببینم. البته کار درستی هم انجام می‌دهم!

اما برخی بازیکنان هنوز از شما و شیوه کارتان تعریف می‌کنند مثلا ماسکرانو...

هیچ‌کس به من بدهکار نیست من زندگی‌ام را برای آنها گذاشتم و آنها برای من بازی کردند. ما نتوانستیم افتخاری را که می‌خواستیم برای آرژانتین کسب کنیم، افتخار مورد نظرمان کسب جام جهانی بود، اما به کسی هم باج ندادیم و آرامش‌مان را حفظ کردیم.

اگر شانس این را داشته باشید به تیم ملی برمی‌گردید؟

اصلا حرفش را هم نزن! دوست دارم اینجا در الوصل تیم بزرگی بسازم، ولی دیگر به آن تیم برنمی‌گردم حتی مرا حول و حوش تیم ملی نخواهید دید! نمی‌خواهم دوباره روی نیمکت بنشینم و تمام کار را انجام دهم و بعد «کارلوس بیلاردو» و «گروندونا» افتخارش را کسب کنند. دوست دارم در آرامش به کارم ادامه دهم.

با این شیوه می‌خواهید چیز تازه‌ای را به دیگران اثبات کنید؟

من نیازی ندارم چیزی به دیگران اثبات کنم. فوتبال برای من حالا خیلی ساده‌تر شده.

شما بازی‌های تیم ملی را در هند و بنگلادش ندیدید، اما با مسی همچون الهه‌های باستانی در این دو کشور برخورد شد.

من از این موضوع خیلی خوشحالم چون او بازیکن بزرگی است و لیاقت این استقبال را دارد. اولین باری که کریس رونالدو پشت سر او نفر دوم فوتبال جهان شد گفت این آخرین بار است که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، اما او دوباره پشت سر مسی قرار گرفت و این بار سوم شد. مردم انتخاب خودشان را انجام می‌دهند حالا چه در هند باشند و چه در مونیخ. آنها وقتی بازیکنی مثل مسی را می‌بینند از خود بی‌خود می‌شوند چون می‌دانند او با توپ چه حرکاتی انجام می‌دهد.

شما از این‌که دریک بازی بازوبند را به او داده بودید راضی بودید؟

قطعا این طور بود. اما واقعا مسی کاپیتان تیم ملی شده؟

بله سابلا او را کاپیتان کرده است.

سابلا انتخاب خیلی خوبی داشته و از شنیدن این خبر خوشحالم. من هم ماسکرانو را کاپیتان کرده بودم و هر کسی گزینه‌ای برای رهبری تیمش در زمین دارد.

این را هم می‌دانستید که مسی گفته دوست ندارد، فیلم بازی‌های پله را تماشا کند چون می‌داند شما بهتر از او بودید؟

پله اگر این را بشنود خیلی عصبانی می‌شود! به نظرم نبرد برای بهترین بازیکن تاریخ بین مارادونا و مسی است.

از این‌که باتیستا هم اخراج شد، تعجب نکردید؟

من قبلا درباره او صحبت کردم و او را بخشیدم. از مدت‌ها قبل می‌دانستم این بلا سر او می‌آید، ولی خب همه ما به این مسائل عادت کرده‌ایم. ولی انتخاب‌هایی که گروندونا دارد یکی از دیگری بدتر است و او سرش را در برف کرده و نمی‌خواهد واقعیت‌های فوتبال را ببیند.

از نتیجه‌ای که در جام جهانی گرفتید، متاسف نیستید؟

ما بهترین تیم را به زمین فرستادیم و کسانی که در کادر تیم ملی بودند می‌دانند بهترین امکانات را برایشان فراهم کردیم، اما آلمان‌ها در دقیقه دوم بازی گل زدند و در ادامه ما تلاش کردیم تا جبران کنیم، ولی 4 گل خوردیم. من از این بابت که سیستم را عوض نکردم یا چند بازیکن جدید به زمین فرستادم متاسف نیستم. تیمی ‌که آن روز بازی می‌کرد، تیم رویایی من بود.

دیلی استار ‌/ مترجم: امیررضا نوری‌زاده

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها