سرخابی‌ها قبل از دربی سقوط کردند

تراکتورسازی چهارمین صدرنشین لیگ

پس از سایپای البرز، صبای قم و استقلال تهران تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با شکست شاگردان پرویز مظلومی چهارمین تیمی است که به صدر جدول رده بندی یازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر صعود کرد.
کد خبر: ۴۲۷۲۹۰

به گزارش مهر، ششمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور با ثبت دومین شکست در کارنامه سپاهان اصفهان، توقف شهرداری تبریز در مصاف با راه آهن شهرری، شکستن طلسم ناکامی‌های تیم مس سرچشمه برابر شاهین بوشهر، تساوی ذوب آهن اصفهان و شاهین بوشهر در دیداری جذاب و تماشایی، برتری نفت تهران مقابل سایپای البرز، رضایت دادن داماش گیلان و مس کرمان به تک امتیاز دیدار عصر جمعه‌شان، برتری تراکتورسازی تبریز مقابل استقلال تهران در دیداری که بیش از 93 هزار تماشاگر داشت، توقف صنعت نفت آبادان در دربی خوزستان و نخستین باخت ملوان بندرانزلی توسط صبای قم، پیگیری شد.

نتایج دیدارهای هفته ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

فجرشهید سپاسی شیراز 3 - سپاهان اصفهان 2
گل‌ها: مهدی رجب‌زاده (1+45 - پنالتی) و مهدی نظری (81) و عباس کاظمیان (1+90) برای فجرسپاسی و امید ابراهیمی (19) و احمد جمشیدیان (53) برای سپاهان

شهرداری تبریز 2 - راه آهن شهرری 2
گل‌ها: جعفر بذری (77) و محمدرضا زینال خیری (89) برای شهرداری و امید عالیشاه (14) و میرهانی هاشمی (19) برای راه آهن

مس سرچشمه رفسنجان یک - شاهین بوشهر صفر
گل: علی سامره (15)

ذوب آهن اصفهان 2 - پرسپولیس تهران 2
گل‌ها: اسماعیل فرهادی (2) و هوگو ماچادو (79) برای ذوب آهن و علی کریمی (49) و رضا نورمحمدی (3+90) برای پرسپولیس

داماش گیلان یک - مس کرمان یک
گل‌ها: محمد غلامی (20) برای داماش و مهرداد پولادی (73) برای مس

نفت تهران 2 - سایپای البرز صفر
گل‌ها: ایمان موسوی (31) و محمدحسین مهرآرا (86)

استقلال تهران 2 - تراکتورسازی تبریز 3
گل‌ها: فرهاد مجیدی (17) و مجتبی جباری (67) برای استقلال و سیدمحسن حسینی (40)، احمد آل نعمه (2+45) و فلاویو لوپز (84) برای تراکتورسازی

صبای قم یک - ملوان بندرانزلی صفر
گل: مرتضی کاشی (41)

صنعت نفت آبادان 2 - فولاد خوزستان 2
گل‌ها: لئون پاجاچیان (6) و مصطفی صبری (42) برای صنعت نفت آبادان و رضا نوروزی (40) و بختیار رحمانی (61) برای فولاد خوزستان

جدول رده بندی لیگ برتر فوتبال

تیم
بازی
برد
تساوی
باخت
گل‌زده
گل‌خورده
تفاضل
امتیاز
1- تراکتورسازی
6
5
-
1
15
8
7+
15
2- استقلال
6
4
1
1
12
6
6+
13
3- صبا
6
4
1
1
9
6
3+
13
4- نفت تهران
6
3
2
1
9
6
3+
11
5- ذوب آهن
6
2
3
1
9
8
1+
9
6- شاهین
6
2
2
2
6
3
3+
8
7- سپاهان
6
2
2
2
7
6
1+
8
8- فجرسپاسی
6
2
2
2
6
7
1-
8
9- فولاد
6
2
2
2
6
8
2-
8
10- ملوان
6
1
4
1
8
5
3+
7
11- راه آهن
6
1
4
1
9
9
0
7
12- سایپا
6
2
1
3
7
8
1-
7
13- پرسپولیس
6
1
3
2
10
10
0
6
14- نفت آبادان
6
1
3
2
6
8
2-
6
15- شهرداری تبریز
6
1
3
2
7
12
5-
6
16- داماش گیلان
6
1
2
3
4
8
4-
5
17- مس سرچشمه
6
1
1
4
5
13
8-
4
18- مس کرمان
6
-
2
4
6
10
4-
2

صدرنشینی تراکتورسازی و صعود شش پله ای فجرسپاسی

با نتایجی که در دیدارهای هفته ششم لیگ برتر رقم خورد، تراکتورسازی یک پله در جدول صعود کرد و صدرنشین شد. صدرنشینی تراکتورسازی البته سقوط یک پله‌ای استقلال را به دنبال داشت. در این هفته صبای قم مقابل ملوان بندرانزلی برد اما تفاضل گل این تیم به اندازه‌ای نبود که از استقلال پیشی بگیرد و همچنان در رده سوم جدول باقی ماند.

در این هفته تیم نفت تهران تا رده چهارم جدول بالا آمد. این تیم مقابل سایپای البرز به برتری 2 بر صفر رسید تا سه پله در جدول صعود کرده و تا رده چهارم خود را بالا بکشد.

ذوب آهن اصفهان نیز با وجود توقف در دیدار خانگی مقابل پرسپولیس یک پله در جدول صعود کرد، این در حالی بود که تیم‌های شاهین بوشهر و سپاهان اصفهان هر کدام دو پله در جدول سقوط کردند و رتبه‌های ششم و هفتم جدول را به خود اختصاص دادند. این دو تیم در هفته ششم به ترتیب مغلوب مس سرچشمه و فجرسپاسی شیراز شدند.

بیشترین صعود در جدول رده بندی متعلق به فجرسپاسی بود که موفق شد مقابل سپاهان اصفهان برتری 3 بر 2 را از آن خود کرده و شش پله در جدول صعود کند. پایین‌تر از فجرسپاسی که بر پله هشتم جدول ایستاده است، فولاد خوزستان دیده می شود که هفته ششم را با تساوی در دربی خوزستان پشت سر گذاشت و یک پله خود را در جدول بالا کشید.

سقوط دو پله‌ای ملوان بندرانزلی در جدول تاوان نخستین شکست شاگردان فرهاد پورغلامی در لیگ برتر بود. باخت به صبای قم آنها را تا پله دهم جدول پایین آورد. راه آهن شهرری در هفته ششم مقابل شهرداری تبریز به نتیجه تساوی 2 بر 2 رضایت داد و از رده یازدهم جدول تکان نخورد اما سایپا به واسطه شکست مقابل نفت تهران سه پله در جدول سقوط کرد و به رده دوازدهم رسید.

پرسپولیس و نفت آبادان در هفته ششم به ترتیب مقابل ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان به نتیجه تساوی 2 بر 2 رضایت دادند و هر کدام یک پله در جدول سقوط کردند. شهرداری تبریز و داماش گیلان نیز با وجود تساوی در هفته ششم جایگاه‌شان در جدول بدون تغییر ماند اما مس سرچشمه از انتهای جدول جدا شد و به رده هفدهم صعود کرد. مس کرمان نیز این هفته با «میروسلاو بلاژویچ» در خانه داماش به نتیجه تساوی یک بریک رسید اما یک پله در جدول سقوط کرد.

مجیدی صدرنشین بی رقیب جدول گلزنان

در هفته ششم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور 28 گل از خط دروازه‌ها گذشت که میانگین 3/1 گل برای هر بازی است.

در پایان این هفته فرهاد مجیدی با شش گل زده صدرنشین مطلق جدول گلزنان است.

جدول گلزنان لیگ برتر:

6 گل:
فرهاد مجیدی (استقلال تهران)

4 گل:
کریم انصاری‌فرد (سایپای البرز)، سید ایمان موسوی (نفت تهران)، رضا نوروزی (فولاد خوزستان) و جواد کاظمیان (پرسپولیس تهران)

3 گل:
سیدمحسن حسینی و محمدحسین ابراهیمی (تراکتورسازی تبریز)، علی کریمی (پرسپولیس)، روح الله عرب (صنعت نفت آبادان)، امید ابراهیمی (سپاهان)، امید عالیشاه (راه آهن شهرری)، منصور تنهایی (شاهین بوشهر)، علی سامره (مس سرچشمه) و جلال رافخایی (ملوان بندرانزلی)

2 گل:
عبدالکریم اسلامی و میلاد سلیمان فلاح (صبای قم)، علیرضا عباسفرد و حسین کاظمی (راه آهن شهرری)، هوگو ماچادو و ایگور کاسترو (ذوب آهن اصفهان)، سعید دقیقی و میثم بائو (شهرداری تبریز)، احسان حاجی صفی (تراکتورسازی تبریز)، فابیو جانواریو (سپاهان اصفهان)، مجتبی زارعی (نفت تهران)، اسماعیل شریفات (استقلال تهران)، بختیار رحمانی (فولاد خوزستان)، مهدی نظری (فجرسپاسی شیراز)، عباس محمدرضایی (سایپای البرز) و مهدی دغاغله (ملوان بندرانزلی)

یک گل:
محسن بیاتی نیا، مهرداد پولادی، لئوناردو باربوس، جورج مورات، مصطفی سیفی و فرزاد حسین خانی (مس کرمان)، فلاویو لوپز، احمد آل نعمه امیرحسین صادقی، فردین عابدینی، سیاوش اکبرپور، اشپیتیم آرفی و فرزاد آشوبی (تراکتورسازی تبریز)، عباس کاظمیان، حمید جوکار، محمدرضا پورمحمد و مهدی رجب‌زاده (فجرسپاسی شیراز)، مجتبی جباری، ولید علی، میلاد میداودی و آرش برهانی (استقلال تهران)، سیدمحمد حسینی، پیام صادقیان، اسماعیل فرهادی و محمد قاضی (ذوب آهن اصفهان)، محمد غلامی، جهانگیر عسگری، محمد آبشک و علیرضا نظیف کار (داماش گیلان)، ایوان پتروویچ، محسن حمیدی و میثم منیعی (شاهین بوشهر)،  محمد نزهتی، علی جراح کار و زوران زلاتکوسکی (ملوان بندرانزلی)، جعفر بذری، محمدرضا زینال خیری و وریا غفوری (شهرداری تبریز)، مرتضی کاشی، اکبر صادقی، محسن بیات و رضا عنایتی (صبای قم)، رضا نورمحمدی، محمد نصرتی و حسین بادامکی (پرسپولیس تهران)، محمدحسین مهرآرا، مصطفی مهدوی و رضا معقولی (نفت تهران)، مصطفی صبری، لئون پاجاچیان و فونیکه سی (صنعت نفت آبادان)، احمد جمشیدیان و عماد محمدرضا (سپاهان اصفهان)، میرهانی هاشمی و بهار عبدی (راه آهن شهرری)، مسلم فیروزآبادی و نناد برونویچ (مس سرچشمه)، مهدی خیری (سایپای البرز)

جدول گلزنان خارجی لیگ برتر:

2 گل:
هوگو ماچادو و ایگور کاسترو (ذوب آهن) و فابیو جانواریو (سپاهان اصفهان)

یک گل:
لئاندرو باربوس و جورج مورات (مس کرمان)، اشپیتیم آرفی و فلاویو لوپز (تراکتورسازی تبریز)، لئون پاجاچیان و فونیکه سی (صنعت نفت آبادان)، عماد محمدرضا (سپاهان اصفهان)، نناد بروونویچ (مس سرچشمه)، ایوان پتروویچ (شاهین بوشهر)، زوران زلاتکوسکی (ملوان بندرانزلی) و ولید علی (استقلال تهران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها