نماینده مردم رشت در مجلس با اعلام این‌که کشاورزی در گیلان بیکاری پنهان است، گفت: کشاورزان استان چند ماه مشغول به کار بوده و عملا در سایر ماه‌های سال کاری ندارند.
کد خبر: ۴۲۴۶۱۹

حسن تامینی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به این‌که عمده مراجعات مردم به نمایندگان مجلس بیکاری است و بخش کشاورزی استان پاسخگو معیشت مردم نبوده و برای خانواده‌ها صرفه اقتصادی ندارد، افزود: در جوار فعالیت‌های کشاورزی باید کارگاه‌های کوچک و زودبازده راه‌اندازی شود.

وی توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در بخش کشاورزی را در استان مهم دانست و خواستار حمایت ویژه مسوولان بویژه سیستم بانکی در این زمینه شد.

تامینی بر لزوم تدوین راهکارهای نوین برای ایجاد اشتغال در گیلان تاکید کرد و افزود: بیشتر بیکاران استان دارای مدارک تحصیلی بالایی هستند و ایجاد اشتغال برای این قشر در استان به سختی تامین می‌شود.

وی همچنین با اشاره به این‌که رسیدن به خودکفایی در تولید برنج غیرممکن نیست، گفت: نهایت نیاز کشور به برنج در حدود سه میلیون تن در سال است، که در حال حاضر دو میلیون و ۳۰۰ هزار تن از این مقدار به دست کشاورزان داخلی تولید می‌شود.

وی خواستار برنامه‌ریزی دولت برای رسیدن به خودکفایی در تولید برنج شد و افزود: جلوگیری از واردات بی ‌رویه برنج در فصل برداشت و برنامه‌ریزی برای ایجاد امنیت شغلی شالیکاران رسیدن به خودکفایی در تولید برنج را تسریع می‌‌کند.

تامینی تصریح کرد: تا خودکفایی تنها نیاز به تولید ۷۰۰ هزار تن برنج در سال است که این امر با تدوین بسته حمایتی از شالیکاران و سیاست‌گذاری برای افزایش تولید برنج ممکن خواهد بود.

 وی در ادامه پیشنهاد داد: برای تشویق کشاورزان به تولید برنج، دولت از سیستم خرید تضمینی برنج استفاده کند تا با ایجاد امنیت خاطر برای کشاورزان آنان را به سمت برنامه‌‌ریزی بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در بخش تولید برنج و مکانیزه کردن سیستم‌های کاشت برنج سوق دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها