تـخــم‌مـــرغ 4 نرخی

درحالی‌که به گفته مرغداران هر شانه تخم‌مرغ باید برای مصرف‌کننده چهار هزار و 500 تومان، به گفته مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت بازرگانی حداکثر چهار هزار و 900 تومان و به گفته معاون سازمان بازرسی نظارت و بازرسی اصناف استان تهران باید پنج هزار و 300 تومان باشد، از زمستان سال گذشته مصرف‌کنندگان تخم‌مرغ را شانه‌ای شش هزار تومان تهیه می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۴۰۶۰

به گزارش ایسنا، درصورتی‌که مهدی کرمی ، معاون سازمان بازرسی نظارت و بازرسی اصناف استان تهران واسطه‌ها را باعث افزایش قیمت تخم‌مرغ عنوان کرده و می‌گوید: هر شانه تخم‌مرغ معمولی باید با قیمت پنج هزار و 300 تومان و هر شانه تخم‌مرغ مارک‌دار باید شانه‌ای پنج‌هزار و 800 تومان فروخته شود؛ مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار قیمت هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده را چهار هزار و 500 تومان اعلام کرده است.

به گفته مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار با توجه به امضاء توافق‌نامه‌ این اتحادیه با وزارت بازرگانی از دو هفته اخیر تخم‌مرغ به صورت مستقیم از تولید به مصرف کیلویی دو هزار و 150 تومان و شانه‌ای چهار هزار و 300 تومان به عوامل توزیع وزارت بازرگانی فروخته می‌شود که برای مصرف‌کننده کیلویی دوهزار و 450 تومان و شانه‌ای چهارهزار و 500 تومان تامین می‌شود.

این درحالی است که مصرف‌کنندگان از زمستان سال گذشته تخم‌مرغ را دانه‌ای 200 تومان و شانه‌ای شش هزار تومان می‌خرند.

از سوی دیگر به گفته مدیرکل دفتر تامین و توزیع کالا وزارت بازرگانی میزان حداکثر سود فروش تخم‌مرغ 22 درصد است و هر شانه تخم‌مرغ‌ درشت‌ و با وزن دو کیلوگرم نهایتا چهار هزار و 900 تومان است.

مدیرعامل اتحادیه مرغ میهن معتقد است: با عرضه‌ مستقیم تخم‌مرغ، قیمت این محصول به مرور روبه‌ کاهش است.

اصغری گفت:‌ طی دو هفته‌ اخیر 500 تن تخم‌مرغ به قیمت تولید در اختیار عوامل توزیع وزارت بازرگانی قرار گرفته است.

به گفته وی پس از ماه رمضان میزان تولید افزایش خواهد داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار با بیان این‌که ماهانه 50 تا 60 هزار تن تخم‌مرغ در کشور تولید می‌شود، گفت: سال گذشته 750 هزار تن تخم‌مرغ تولید شد که امسال نیز تولید از این میزان کمتر نخواهد بود و افزایش تولید بستگی به شرایط نیمه‌ دوم سال دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها