رئیس مرکز تحقیقات سوختگی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

روزی ۱۰ بیمار سوختگی در ایران می‌میرند

رییس بانک سلولی ایران خبر داد:

موفقیت محققان ایرانی در درمان سوختگی

رییس بانک سلولی ایران وابسته به انستیتو پاستور ایران از موفقیت محققان بانک در درمان سوختگی با استفاده از سلول‌های بنیادی جدا شده از بافت چربی بیمار خبر داد.
کد خبر: ۴۲۱۰۹۳

دکتر محمدعلی شکرگزار در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در زمینه مهندسی بافت پوست و درمان سوختگی حدود چهار سال است که مراحل آزمایشگاهی و حیوانی این فناوری در بانک سلولی ایران در حال پیگیری است که با کسب نتایج قابل قبول در این رابطه به این تجربه رسیده ایم که با سلول های بنیادی جدا شده از بافت چربی بیمار به همراه داربست مناسب و استاندارد تهیه شده از شرکت‌های تایید شده می توان به نتایج قابل قبولی در درمان سوختگی رسید.

وی افزود: در همین ارتباط طرح مشترکی بین این مرکز و بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال شکل گیری است که به زودی و پس از تهیه امکانات اولیه و کسب مجوز های لازم وارد فاز درمان انسانی خواهیم شد.

آغاز کارآزمایی بالینی تحقیقات ترمیم لثه و پوست با سلول های بنیادی

وی تصریح کرد: طی ‌ماه‌های اخیر با تلاش‌های صورت گرفته در فاز تحقیقاتی جهت درمان برخی بیماری ها با سلول‌ها و کسب توانایی ورود به فاز کلینیکال تریال(کارآزمایی بالینی) آماده ورود به فاز کارآزمایی بالینی در ترمیم لثه و پوست هستیم.

شکرگزار خاطرنشان کرد: این کار در درمان لثه بیماران با همکاری مرکز تحقیقات دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر روی 9 نفر بیمار با داربست استاندارد تهیه شده از شرکت‌های خارجی در سال 86 انجام شد که با نتایج بسیار خوبی نیز همراه بود و هم اکنون درصدد هستیم تا با داربست تهیه شده در داخل کشور که مسیر ارزیابی خود را روی حیوان به خوبی نشان داده است پس از کسب مجوز اخلاقی روی انسان ارزیابی شود تا با محصولات داخلی و با هزینه ای پائین تر به درمان پرداخته شود.

رییس بانک سلولی ایران تصریح کرد: در خصوص ترمیم غضروف ، تحقیقات آزمایشگاهی و ارزیابی بر روی حیوان کوچک به خوبی انجام شده است و هم اکنون در حال مهیا کردن پروژه جهت ارزیابی داربست غضروفی حاوی سلول بنیادی در حیوان بزرگ(گوسفند) هستیم که پس از موفقیت جهت ارزیابی های انسانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نکته حائز اهمیت در این خصوص این است که در صورت کسب موفقیت در این پروژه، مهندسی بافت غضروف در افراد بالای 50 سال قابل اجرا خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها