پیکر داریوش رضایی‌نژاد پس از تشییع باشکوه در تهران، امروز در زادگاهش در آبدانان ایلام به خاک‌سپرده می‌شود

مجلس: جلوی ترور نخبگان را بگیرید

بانگ الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بار دیگر در صحن علنی مجلس طنین‌افکن شد و نمایندگان مردم با محکوم کردن ترور داریوش رضایی‌نژاد یکی از نخبگان علمی کشور، مسوول این جنایات را ایالات متحده آمریکا و رژیم نامشروع صهیونیستی دانستند و از مسوولان انتظامی و امنیتی خواستند جلوی تکرار ترور نخبگان کشور گرفته شود. به گزارش خبرنگار پارلمانی جام‌جم، 200 نفر از نمایندگان مجلس دیروز همچنین با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این جنایت تاکید کردند مسوولان اطلاعاتی و امنیتی باید اقدامات جدی برای دستگیری و مجازات عاملان این جنایت انجام دهند.
کد خبر: ۴۱۸۲۵۶

در این بیانیه که روز گذشته از تریبون مجلس قرائت شد، جنایات گروه تروریستی پژاک و شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی نیز محکوم و اعلام شده است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از همه شیوه‌ها برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران ناامید شده‌اند و با زبونی به اقدامات ناجوانمردانه دست می‌زنند.

نمایندگان یادآور شدند، دشمنان ایران بدانند که ملت سرافراز نه تنها با این‌گونه اعمال مذبوحانه از صحنه خارج نمی‌شود بلکه هر روز بر اثر دشمنی‌ها مقاوم‌تر و در برابر استکبار و دنباله‌های آن سرسخت‌تر می‌شوند و این اقدامات ذلت‌بار نشان‌دهنده اوج حماقت و استیصال دشمنان این مرز و بوم است.

رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در ابتدای جلسه علنی دیروز با محکوم کردن اقدامات تروریستی آمریکایی و صهیونیستی در کشور که منجر به ترور یکی از نخبگان کشورمان شد، گفت: چنین اقدامی نمونه‌ای دیگر از سطح دشمنی آمریکاست.

علی لاریجانی با اشاره به شهادت سلحشوران سپاه در مبارزه با ضدانقلاب آمریکایی پژاک که هفته گذشته رخ داد، خاطرنشان کرد: امروز ماجراجویی‌های آمریکا در منطقه نفس‌های آخر خود را می‌زند و به همین دلیل دست به دامن گروه‌های تروریستی شده که ناکامی‌های خود را سرپوش بگذارد.

رئیس مجلس با محکوم کردن اقدام تروریستی آمریکایی و صهیونیستی در ترور روز شنبه یکی از نخبگان علمی کشور افزود: آمریکایی‌ها این‌گونه اقدامات را در آرایش مدیریت جهانی کذایی خود مباح می‌دانند، لذا باید نسبت به عواقب آن خوب اندیشه کنند، اما لازم است نیروهای امنیتی کشور با همت قوی‌تری پاسخ این شرارت‌ها را بدهند تا حریف متوجه حد و اندازه خود بشود.

این سخنان علی لاریجانی با گفتن شعار الله‌اکبر، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل از سوی نمایندگان مجلس همراه شد.

مجمع نمایندگان استان ایلام نیز روز گذشته با تسلیت شهادت داریوش رضایی‌نژاد با بازماندگان این شهید در شهرستان آبدانان استان ایلام ابراز همدردی کرد.5 نفر از نمایندگان مجلس نیز در تذکری به وزیر اطلاعات خواستار شناسایی عوامل ترور و انجام اقدامات بازدارنده جهت جلوگیری از تکرار این گونه اقدامات شدند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب، محمد دهقان نماینده چناران و طرقبه، جواد آرین‌منش نماینده مشهد، امیدوار رضایی نماینده مسجدسلیمان و سیدعلی حسینی نماینده نیشابور نمایندگی بودند که در مورد ترور این دانشمند فیزیک کشور تذکر دادند.

ترور دانشمندان کشور؛ نشان استیصال دشمنان

کاظم جلالی، مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که داریوش رضایی‌نژاد یکی از نخبگان و پژوهشگران صنعتی در حوزه برق و الکترونیک بوده، تاکید کرد، وی در عرصه تکنولوژی ماهواره‌ای هم فعالیت داشته است. وی افزود: این ترور نشان می‌دهد دشمنان ما به استیصال رسیده‌اند.

زهره الهیان، نماینده تهران و دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در گفت‌وگو با «جام‌جم» تاکید کرد: اگر اسامی عوامل سیا و رژیم صهیونیستی که در این ترور دست داشته‌اند معلوم شود، مجلس قطعا آنها را در لیست تحریم‌ها قرار خواهد داد. وی با بیان این که مساله ترور این نخبه در کمیسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود: دشمنان ما به دنبال ترور مغزها هستند، اما غافل از آنند که دانشمندان ایرانی رویش‌های جدیدی دارند. مهدی سنایی، نماینده نهاوند و دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز به «جام‌جم» گفت: قاعدتا این اقدام آمریکایی و صهیونیستی است و حذف فیزیکی دانشمندان کشور نمی‌تواند نسل جوان را از ادامه راه کشور باز بدارد.

شهید داریوش رضایی‌نژاد متولد مهرماه 1357 در آبدانان ایلام و دانشجوی فوق‌لیسانس برق گرایش قدرت دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بود که روز شنبه در مقابل منزلش در خیابان بنی‌هاشم تهران ترور شد و در این اقدام همسر و کودک وی نیز مصدوم و روانه بیمارستان شدند.

این چهارمین ترور یک نخبه ایرانی ظرف 2 سال اخیر پس از ترور شهیدان علی‌محمدی و شهریاری و سوء قصد به فریدون عباسی بود.

پیکر شهید رضایی‌نژاد امروز در زادگاهش به خاک سپرده می‌شود

پیکر شهید داریوش رضایی‌نژاد روز گذشته با حضور اقشار مردم، دانشجویان و استادان دانشگاه‌های تهران از دانشگاه خواجه نصیرالدین‌طوسی تشییع شد.

به گزارش فارس، حاضران با شعارهای« مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس، مرگ بر منافق، و انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست»، شهید رضایی‌نژاد را بدرقه کردند. پیکر این شهید دیروز از تهران به ایلام انتقال یافت و قرار است امروز در شهرستان آبدانان این استان به خاک سپرده شود.

در مراسم تشییع پیکر شهید رضایی‌نژاد، بهجت قاسمی همسر شهید شهریاری نیز حضور داشت. همسر شهید رضایی‌نژاد هم که روز شنبه در خیابان بنی‌هاشم و به اتفاق همسرش مورد حمله تروریستی قرار گرفته بود، از بیمارستان مرخص و در مراسم تشییع پیکر همسرش در دانشگاه خواجه نصیرالدین‌طوسی حضور یافت. وزارت علوم نیز با اطلاعیه‌ای ترور ناجوانمردانه داریوش رضایی‌نژاد را محکوم کرد و آن را جنایت عوامل استکبار جهانی و ایادی فریب خورده دانست. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم در بیانیه‌ای با محکومیت ترور نخبگان تاکید کرد: دشمنان برای اختلال در جریان رشد علمی ایران از هیچ جنایتی فروگذار نمی‌کنند، اما باید بدانند این ترور جنایتکارانه تنها کارنامه ننگین آنان در دشمنی با ملت استوار ایران را سیاه‌تر خواهد کرد.

شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر تداوم راه رضایی نژاد در پیمودن مسیر پر افتخار رشد علمی کشور تاکید کرد.

در همین حال استاندار تهران با تاکید بر این‌که ترور دانشجوی دانشگاه خواجه‌نصیر پروژه آمریکایی ـ اسرائیلی است، در حاشیه مراسم تشییع، در پاسخ به این سوال که آیا جزئیات جدیدی از ترور رضایی‌نژاد به دست آمده است، گفت: جزئیات جدیدی داریم؛ اما قابل بازگو نیست و تا زمانی که به نتیجه نرسیم، فاش نخواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها