ترافیک نقل و انتقالات فوتبال ایران در دقیقه 90

کاظمیان پرسپولیسی شد، حیدری استقلالی

آخرین روز از نقل و انتقالات فوتبال ایران شاهد به ثبت رسیدن قراردادهای بسیار و گاه عجیب بود که پیوستن جواد کاظمیان به پرسپولیس از آن جمله است.
کد خبر: ۴۱۷۵۰۹

به گزارش واحد مرکزی خبر، جواد کاظمیان ؛ بازیکن فصل گذشته تیم فوتبال سپاهان اصفهان با عقد قراردادی یکساله به پرسپولیس پیوست.

کاظمیان که سابقه حضور در تیم فوتبال پرسپولیس را دارد؛ پس از چند سال دوری بار دیگر به این تیم بازگشت.

وی فصل گذشته در تیم فوتبال سپاهان عملکرد قابل قبولی نداشت و نتوانست در بیشتر بازیها به طور ثابت در ترکیب قرار گیرد.

"مامادو تال"، مدافع بورکینافاسویی نیز که پیشینه بازی در لیگ‌های پرتغال، مراکش، لوگزامبورگ، تونس و ترکیه را دارد نیز با حضور در هیئت فوتبال بصورت رسمی به جمع بازیکنان سرخپوش تهرانی اضافه شد.

همچنین دیشب خسرو حیدری بازیکن فصل گذشته سپاهان پس از کش و قوس های فراوان به تیم فوتبال استقلال تهران پیوست و قرارداد خود را با آبی پوشان ثبت کرد.

پیش از این ولید علی بازیکن کویتی و فریدون زندی بازیکن فصل پیش تیم استیل آذین قرارداد یکساله خود را با باشگاه استقلال ثبت کردند.

هادی زرین ساعد نیز به عنوان دروازه‌بان دوم به تیم فوتبال استقلال تهران پیوست.

پیش از این اعلام شده بود در صورتی که حیدری استقلالی نشود مهدی اسلامی که فصل گذشته در پاس همدان حضور داشت و سهمیه لیگ برتری محسوب می‌شد به این تیم خواهد آمد ولی با حضور حیدری و تکمیل 6 سهمیه استقلال این تیم با زرین ساعد به عنوان دروازه‌بان قرارداد بست.

همچنین هنکه و آتیلا حجازی مربیان استقلال با حضور در هیئت فوتبال قرارداد خود را به ثبت رساندند.

قرارداد هنکه با استقلال دو ساله است.

فرشید طالبی هم با حضور در هیئت فوتبال استان اصفهان، قرارداد خود را به طور رسمی به مدت یک سال دیگر با ذوب آهن ثبت کرد.

فرشید طالبی در این باره گفت: با توجه به شرایط ذوب آهن در لیگ قهرمانان آسیا و احساس دینی که نسبت به این تیم می‌کردم تصمیم گرفتم قرارداد خود را با تیم ذوب آهن برای یک سال دیگر تمدید کنم.

وی با ابراز تشکر از مسئولان باشگاه استقلال تهران گفت: حتی تا امروز نیز مسئولان باشگاه استقلال تهران با من تماس می‌گرفتند تا شرایط حضور من را در تیم استقلال فراهم کنند و من را برای بازی در این تیم راضی کنند که لازم می‌دانم از این همه ابراز لطف استقلالی‌ها تشکر کنم. اما همان طور که گفتم به تیم ذوب آهن عشق می‌ورزم و به همین منظور قراردادم را با این تیم تمدید کردم.

فرشید طالبی ابراز امیدواری کرد که تیم ذوب آهن امسال به آنچه که حقش در فوتبال است، برسد.

مبلغ قرارداد فرشید طالبی در هیئت فوتبال استان اصفهان 350 میلیون تومان - همان سقف قراردادی است که باید رعایت شود.

خبر دیگر اینکه میلاد نوری بازیکن فصل گذشته استقلال اهواز و اکبر صادقی بازیکن سابق تیم کاوه تهران به صبای قم پیوستند.

محسن دلواری بازیکن تیم نفت آبادان و محسن فروزان دروازه بان فصل قبل گسترش فولاد هم با تیم تراکتورسازی تبریز قرارداد امضا کردند.

سید ایمان موسوی دو فصل و فریرا برای یک فصل با نفت تهران و اندرسون گومز برزیلی یک فصل و امیرآریا حسن‌زاده برای دو فصل با راه‌آهن قرارداد بستند.

سجاد بیرانوند دروا‌زه‌بان فصل گذشته تیم فوتبال نفت تهران نیز به سایپا پیوست.

بیرون ‌مانده‌ها

پس از پایان مهلت قانونی نقل و انتقالات تیم‌های لیگ برتری ، تکلیف چند بازیکن باقیمانده و بلاتکلیف هم مشخص شد.

در این میان اما، بودند چهره‌هایی که تا آخرین لحظه در انتظار یک پیشنهاد دندان‌گیر ماندند و بالاخره هم بدون این‌که با تیمی قرارداد ببندند پرونده لیگ برتری شدنشان لااقل تا نیم‌فصل بسته شد.

محسن خلیلی و مهرزاد معدنچی را شاید بتوان مهم‌ترین چهره‌هایی نامید که بدون تیم مانده‌اند.

خلیلی مهاجم اسبق پرسپولیس و آقای گل لیگ هفتم که سال خوبی را در استیل‌آذین پشت سر نگذاشته بود تقریبا هیچ پیشنهاد قابل توجهی از تیم‌های لیگ برتر نداشت و بالاخره هم در لیگ یازدهم بدون تیم ماند.

در نقطه مقابل او مهرزاد معدنچی بود که پیشنهادهایی از سپاهان، صبا و فجرسپاسی داشت اما به هیچ کدام پاسخ مثبت نداد و ترجیح داد تا نیم‌فصل از لیگ برتر بیرون بنشیند.

معدنچی روزهای زیادی را در انتظار پیشنهادی از پرسپولیس نشست اما مسئولان این باشگاه او را ناامید کردند.

در کنار این دو چهره باید به مهدی واعظی هم اشاره کرد که با صبای قم تسویه حساب کرده اما با هیچ تیم جدیدی در لیگ برتر قرارداد نبسته است.

ضمن این‌که امیر شاپورزاده هم سرنوشت جالبی پیدا کرد.

او بازیکن مورد نظر باشگاه فولاد بود اما اهوازی‌ها به خیال این‌که جواد کاظمیان را به خدمت می‌گیرند با او قرارداد نبستند و کاظمیان هم در آخرین لحظه راهش را به سمت پرسپولیس کج کرد.

حالا شاپورزاده باید در لیگ‌یک و در باشگاه استیل‌آذین سمنان بازی کند.

این سرنوشت بازیکنی است که زمانی در بوندس‌لیگا بازی می‌کرد و هنوز هم سال‌های جوانی خود را سپری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها