امکان استفاده گسترده از ربات‌ها دیگر یک شوخی نیست. برخی با تأیید این رویکرد می‌گویند که نوبت استفاده از ربات‌ها در طیف گسترده ای از امور رسیده است. در سوی دیگر کم نیستند افرادی که استفاده از آنها را فعلا چندان مناسب نمی‌بینند و معتقدند باید فناوری این ماشین‌آلات هوشمند همچنان پیشرفت کند سپس از آنها در امور سخت و پیچیده بهره برد تا عملا دیگر نیازی به حضور فیزیکی انسان نباشد.
کد خبر: ۴۱۷۴۷۸

ربات‌هایی که به صورت کنترل از راه دور به کار گرفته می‌شوند و به عنوان جایگزین‌هایی برای نیروهای انسانی مد نظر قرار می‌گیرند، بتدریج در حال افزایش هستند. با این حال برخی این پرسش اساسی را مطرح می‌کنند که آیا آنها واقعا می‌توانند جایگزین مناسبی برای انسان‌ها باشند؟ همه ما در طول روز غرق در کارهای مختلف هستیم.

از کار کردن در آشپرخانه تا حضور در دفتر و محل کار و بازدید از پروژه‌های ساختمانی و البته زمان قابل توجهی صرف می‌شود و تمام کارها با استفاده از حضور فیزیکی به پیش می‌روند، اما اگر در لندن باشید و قرار باشد امور مختلف در نیویورک را هدایت کنید، آنگاه چه باید کرد؟

دقیقا در چنین موارد هیجان‌انگیزی است که استفاده از فناوری ربات‌های کنترل از راه دور مطرح می‌شود. در حقیقت در اینجا صحبت از کنترل یک سری امور با استفاده از نرم‌افزارهای پیچیده است که نتیجه کار، بسیار خوشایند خواهد شد. اما این ربات‌ها معمولا چه سیستم‌هایی هستند؟ یک دوربین ویدئویی، بلندگو و نمایشگری ساده و البته اینترنت. با استفاده از این مجموعه می‌توان انبوهی از کارها را در هر گوشه ای از جهان کنترل کرد.

این تجهیزات به مدیران و صاحبان صنایع این امکان را می‌دهد تا کارخانجات و مجموعه امور تولیدی و خدماتی خود را از هر گوشه‌ای از جهان و در هر موقعی از شبانه‌روز زیر نظر داشته باشند.

این تنها یک نسخه ساده از ربات‌های کنترل از راه دور است. ربات‌هایی در کلاس سیستم‌های انسان‌نما، از جمله ربات‌های کنترل از راه دوری هستند که بشدت مورد توجه دانشمندان قرار دارند. البته به این زودی‌ها نمی‌توان به استفاده کاربردی از آنها امیدوار بود. باید همچنان منتظر گذشت زمان بود.

مترجم: مهدی پیرگزی

هلن نایت...مقاله‌نویس نشریه New scientist

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها