بنا به تصمیم خانواده و وصیت کوهنورد ایرانی

هیمالیا مدفن ابدی لیلا اسفندیاری شد

خانواده مرحومه لیلا اسفندیاری تصمیم گرفتند پیکر لیلا اسفندیاری کوهنورد ایرانی در ارتفاعات هیمالیا باقی بماند و طبق درخواست آن مرحومه هیمالیا مدفن ابدی اش باشد.
کد خبر: ۴۱۷۴۲۲

به گزارش واحد مرکزی خبر، خانواده اسفندیاری عصر امروز با حضور در باشگاه کوهنوردی دماوند اعلام کردند تصمیم گرفته اند به درخواست مرحومه اسفندیاری، ارتفاعات هیمالیا مدفن ابدی وی باشد.

پیش از این حادثه مرحومه لیلا اسفندیاری که چنین حادثه ای را به عنوان یک کوهنورد حرفه ای پیش بینی می کرد به دوستان و خانواده اش گفته بود اگر زمانی بر اثر سقوط از کوه جان سپرد، آرزوش این است، پیکرش در همان کوهستان باقی بماند.

عقدایی از اعضای باشگاه دماوند دگفت: روز جمعه  سی و یکم تیر، حدود ساعت 12 و 30 دقیقه، لیلا اسفندیاری پس از فتح قله هشت هزار متری گاشربروم2 ، در مسیر بازگشت سقوط کرد و جان سپرد.

وی افزود: پیکر مرحومه لیلا اسفندیاری در ارتفاع حدود هفت هزار و 500 متری در بین شکافهای یخی و خارج از مسیر کوهنوردان قرار دارد.

عقدایی گفت: به دلیل سقوط بهمن، پایین آوردن جسد مرحومه لیلا اسفندیاری برای سایر کوهنوردان هم خطرناک است.

وی افزود: با اینکه لیلا اسفندیاری از سال 1380 کوهنوردی حرفه ای را آغاز کرد، خیلی زود توانست قله نانگاپاربات دومین قله دشوار جهان و دیواره علم کوه را فتح کند و به عنوان اولین زن ایرانی به انتهای غار پرو در کرمانشاه برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها