وزیر راه و شهرسازی خبر داد: به منظور ایجاد امکانات بیشتر برای خدمات رسانی بهتر به مردم قیمت بلیت هواپیما متناسب با نرخ تورم افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۴۱۴۶۸۵

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد با اشاره به اینکه حدود چهار ماه از سال گذشته است ، گفت : قرار است قیمت بلیت هواپیما متناسب با نرخ تورم افزایش یابد که به طور میانگین 14 درصد خواهد بود.

وی افزود: افزایش قیمت بلیت هواپیما به منظور ایجاد امکانات بیشتر برای خدمات رسانی بهتر به مردم است که در برخی مسیرها از 3 تا 5 درصد بیشتر نخواهد بود.

نیکزاد تصریح کرد: این افزایش قیمت بلیت هواپیما به زودی با هدف جبران هزینه شرکتهای هواپیمایی اعمال می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و عضو ستاد هدفمندی یارانه ها هم گفته است : افزایش قیمت 14 درصدی بلیت هواپیما منوط به تائید شورای عالی هواپیمایی و ابلاغ آن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به شرکت های هواپیمایی است.

افندی زاده افزوده است : در جلسات ستاد هدفمندی یارانه ها این اختیار به شورای عالی هواپیمایی داده شد که برای جبران تفاوت قیمت سوخت و تورم سالانه که به شرکت های هواپیمایی تحمیل می شود؛ قیمت بلیت هواپیما را به طور متوسط 14 درصد افزایش دهد.

وی گفته است: در پایان سال 1392 بحث آزادسازی قیمت بلیت هواپیما کامل می شود.

افندی زاده با بیان اینکه از مجموع سفرهایی که در کشور انجام می شود 2.5 درصد از طریق هوایی است، گفته است : علاوه بر این حدود 65 درصدسفرهای هوایی ، سفر کاری محسوب شده و هزینه آن را شرکت های دولتی یا خصوصی پرداخت می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها